Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych w Ełku

Oferta grupy

Miejskie Przedszkole "Światełko" w Ełku - Grupa integracyjna

Typ grupy:
Integracyjny część dla kandydatów z orzeczeniem

Zajęcia dodatkowe

Integracja Sensoryczna SI, Arteterapia, Dogoterapia, Muzykoterapia, Sensozabawy, Zajęcia z psychologiem, Kodowanie na dywanie z elementami robotyki, Zajęcia taneczne, Chór - w grupach dzieci 6-letnich

Opis grupy

W naszym przedszkolu jest 5 grup integracyjnych.
Zostały one zorganizowane jako odpowiedź na potrzeby rodziców dzieci
niepełnosprawnych z naszego miasta. Dzieci zdrowe i niepełnosprawne są u
nas PO PROSTU RAZEM. Integracja nie jest
jednostronnym procesem, w którym dzieci niepełnosprawne zostają włączone do
grupy dzieci zdrowych lecz jest to proces obustronny. Każdy od każdego czegoś
się uczy. Każdy musi znaleźć swoje miejsce w grupie i poradzić sobie z
trudnościami. Integrację realizujemy jako formę współistnienia – wspólnej
zabawy, nauki, wychowania i pomocy.



           
Praca w tych grupach opiera się, tak jak i w innych grupach na Programie
Wychowania Przedszkolnego. Grupy integracyjne są mniej liczne ( do 20 dzieci),
w tym od 3-5 dzieci niepełnosprawnych.



Do naszej placówki przyjmowane są dzieci ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi.
W grupie integracyjnej pracuje
2 nauczycieli wychowania przedszkolnego i 1 pedagog specjalny który wspomaga
zarówno dzieci niepełnosprawne jak i dzieci zdrowe oraz  pomoc nauczyciela. Pedagog specjalny prowadzi
dodatkowo z dziećmi niepełnosprawnymi, poza pracą w grupie, indywidualne
zajęcia terapeutyczne, kompensacyjne i rewalidacyjne.



           
Każde dziecko niepełnosprawne funkcjonuje w oparciu o indywidualny program
pracy opracowany przez pedagoga specjalnego we współpracy z nauczycielami
wychowania przedszkolnego, psychologiem,  logopedą oraz innymi terapeutami. Jest on
dostosowany do możliwości, zainteresowań oraz potrzeb dziecka. Dzieci zdrowe w
grupie integracyjnej realizują takie same treści programowe jak dzieci w
pozostałych grupach, wzbogacone o zagadnienia związane z integracją.



Metody pracy w grupie integracyjnej:



*Metoda Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona



*Pedagogika Zabawy (Klanza)



*Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne



*Metoda Kinezjologii Edukacyjnej D. Dziamskiej



*Metoda M. Ch. Knillów



*Metoda Dobrego Startu



*Metoda Malowania Dziesięcioma Palcami



*Metoda Porannego Kręgu (stymulacja polisensoryczna)



*Metoda Symboli Dźwięków (muzykoterapia)



*arteterapia



*Bajkoterapia



*muzykoterapia,



*Dogoterapia



 



ZALETY INTEGRACJI



DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNE obserwując na co dzień pełnosprawnych
rówieśników:



*zapominają o swoich ułomnościach,



*nabierają większej pewności siebie,



*odnajdują swoje miejsce w środowisku,



*uczą się odważniej patrzeć na świat,



*nawiązują kontakty społeczne 



DZIECI ZDROWE przebywając
z niepełnosprawnymi kolegami uczą się:



*większej tolerancji wobec innych,



*akceptacji odmienności,



*odpowiedzialności i życzliwości,



*otwartości na problemy innych,



*opiekuńczości,



*troski o innych.

Powrót do oferty jednostki