Oferta jednostki
Gminne Przedszkole Wróżka w Białych Błotach
ul. Centralna 27, 86-005 Białe Błota
tel. 52 381 40 47
e-mail: sekretariat@wrozka.edu.pl
WWW: http://wrozka.edu.pl
imię i nazwisko dyrektora: Irena Bożena Serlikowska
Lista grup
Nazwa grupy | Szczegóły |
---|---|
3 latki | Dzieci w wieku 3 lat Opieka całodzienna z wyżywieniem Wyżywienie Angielski |
4 latki | Dzieci w wieku 4 lat Opieka całodzienna z wyżywieniem Wyżywienie Angielski |
5 latki | Dzieci w wieku 5 lat Opieka całodzienna z wyżywieniem Wyżywienie Angielski |
6 latki | Dzieci w wieku 6 lat Dzieci starsze niż 6 lat Opieka całodzienna z wyżywieniem Wyżywienie Angielski |
Dodatkowe informacje
Opis jednostki
INFORMACJE
OGÓLNE
Gminne
Przedszkole “Wróżka” w Białych Błotach jest jednostka organizacyjną
Gminy Białe Błota. Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od
3 do 6 lat. Siedziba przedszkola znajduje się w Białych Błotach - przy ul.
Centralnej 27- budynek A.
Przedszkole posiada
dodatkowe oddziały przedszkolne zamiejscowe - Filie - zlokalizowane
w Białych Błotach: ul. Czerska 40 – budynek B oraz w Zielonce,
przy ulicy Bydgoskiej 11- budynek C.
W strukturze
Gminnego Przedszkola „Wróżka” w Białych Błotach funkcjonuje 13
oddziałów, w tym 9 – w Białych Błotach ul. Centralna 27, 2
oddziały - w Białych Błotach ul. Czerska 40 i 2
oddziały – w Zielonce. Do przedszkola uczęszcza ok. 314 dzieci.
Organem
prowadzącym przedszkole jest Gmina Białe Błota, a nadzór pedagogiczny nad
przedszkolem sprawuje Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty w Bydgoszczy.
Przedszkole
redaguje własną stronę internetową - www.wrozka.edu.pl, posiada profil na portalu
społecznościowym Facebook, hymn i logo.
PRZEDSZKOLE
Przedszkole
pełni funkcję opiekuńczą, wychowawczą i kształcącą. Zapewnia dzieciom możliwość
wspólnej zabawy i nauki w warunkach: bezpiecznych, przyjaznych i
dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
Zatrudniamy
wykwalifikowaną kadrę nauczycielską, nauczycieli specjalistów oraz
pracowników obsługi.
W przedszkolu
(budynek A) funkcjonuje, stołówka ( budynek A i B) oraz gabinety dla
specjalistów. Sale wyposażone są w różnorodne pomoce
dydaktyczne między innymi: tablice multimedialne, dywan i ściany interaktywne, gry i zabawki edukacyjne. Dzięki temu zapewnia się dzieciom
odpowiednie warunki do rozwoju. Przedszkole prowadzi planowy proces wspomagania i edukacji dzieci na podstawie programów wychowania przedszkolnego
zawierających podstawę programową wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem
zalecanych warunków i sposobu jej realizacji.
Placówka wspiera
wielokierunkową aktywność dziecka. Nauczyciele umożliwiają
podejmowanie różnorodnych aktywności dzieciom poprzez proponowanie ciekawych
rozwiązań i inne działania np. prowadząc innowacje, programy własne np.
programowanie robotów edukacyjnych Ozobot, kodowanie oraz wiele innych
atrakcyjnych form, które sprzyjają myśleniu i rozwijaniu procesu dydaktyczno –
wychowawczego. Nauczyciele stosują wiele metod i form twórczych, uwzględniając
zainteresowania i potrzeby dzieci. Aktywność
fizyczna dzieci jest rozwijana poprzez ćwiczenia, zabawy ruchowe, zabawy
terenowe, wyjścia na plac zabaw, wycieczki.
Baza i
wyposażenie przedszkola sprzyja osiąganiu celów i zadań, a także pozwala
wzbogacić proces edukacyjny, pobudza do aktywności i wzbogaca
doświadczenia dziecięce. Wszystkie sale posiadają łazienki i toalety odpowiednio
przystosowane do wieku dzieci. Na terenie każdej placówki
znajduje się plac zabaw.
CELE I
ZADANIA PRZEDSZKOLA
Przedszkole realizuje cele i zadania określone w
Ustawie Prawo oświatowe oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w
szczególności podstawie programowej wychowania przedszkolnego, koncentrując się
na:
1) wspomaganiu
indywidualnego rozwoju i udzielaniu dzieciom pomocy psychologiczno –
pedagogicznej,
2)
umożliwianiu dzieciom podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, językowej,
etnicznej i religijnej,
3) sprawowaniu
opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola,
4)
współdziałaniu z rodziną poprzez wspomaganie w wychowaniu dzieci, rozpoznawaniu
możliwości rozwojowych dziecka, w miarę potrzeby podjęciu wczesnej interwencji
specjalistów oraz przygotowaniu dziecka do nauki w szkole.
Celem wychowania
przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to
realizujemy przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się, co
umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz
gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W
efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na
pierwszym etapie edukacji.
Podstawę programową
realizujemy w oparciu o 4 obszary rozwojowe: fizyczny, poznawczy, emocjonalny i społeczny.
SPOSÓB REALIZACJI CELÓW I ZADAŃ
1. zadania programowe
przedszkola realizuje wykwalifikowana kadra pedagogiczna,
2. zadania programowe
realizowane są poprzez organizowanie sytuacji edukacyjnych ukierunkowujących
rozwój dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami
rozwojowymi, w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa,
3. działania
wychowawczo-edukacyjne przedszkola ukierunkowane są na wspieranie
indywidualnego rozwoju dziecka, troskę o zapewnienie równych szans, umacnianie
wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
4. przedszkole wobec rodziny
pełni funkcję doradczą i wspierającą działania wspólnie z rodzicami/prawnymi
opiekunami tworzy spójne środowisko edukacyjno – społeczne,
5. placówka rozbudza ciekawość
poznawczą wychowanków, zachęca ich do aktywności badawczej i wyrażania własnych
uczuć i przeżyć,
6. tworzy warunki do rozwoju
wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej,
7. zapewnia warunki do
harmonijnego rozwoju fizycznego i psychicznego;
8. przedszkole może organizować
dla wychowanków różnorodne formy krajoznawstwa i turystyki. Organizację i program wycieczek oraz imprez
dostosowuje się do wieku, zainteresowań i potrzeb dzieci, ich stanu zdrowia
oraz sprawności fizycznej.
ORGANIZACJA
Podstawową
jednostką organizacyjną Przedszkola jest oddział obejmujący: dzieci 3- letnie,
4- letnie, 5- letnie, 6- letnie. Jeżeli liczba dzieci z poszczególnych
roczników jest zróżnicowana, tworzy się grupy mieszane (dzieci w
zbliżonym wieku).
Przedszkole
czynne jest w godzinach od 6 do 17.00 od poniedziałku do piątku przez cały rok
szkolny z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący na wniosek
dyrektora przedszkola, w uzgodnieniu z Radą Rodziców.
Organizację
pracy Przedszkola określa ramowy rozkład dnia, a szczegółowy rozkład dnia
określa organizację dnia danej grupy.
Przedszkole zapewnia
całodzienne wyżywienie złożone z 3 posiłków: śniadanie, obiad, podwieczorek.
Podstawową formą
działalności dydaktyczno-wychowawczo - opiekuńczej przedszkola jest zabawa, a
także m.in.:
1) zajęcia edukacyjne z całą
grupą we wszystkich sferach rozwoju;
2) zajęcia stymulacyjne
organizowane w małych zespołach;
3) zajęcia rozwojowe
organizowane dla dzieci mających trudności w opanowaniu treści podstawy
programowej oraz inne zajęcia wspomagające rozwój dzieci z zaburzeniami
rozwojowymi;
4) zajęcia dodatkowe;
5) wycieczki i
spacery, zabawy w ogrodzie;
6) uroczystości
i imprezy.
Dodatkowo w przedszkolu organizujemy:
- zajęcia z
języka angielskiego dla każdej grupy wiekowe
- zajęcia rytmiczno – muzyczne
- zajęcia z
kynoterapeutą
- inne.
Świadczenia udzielane przez przedszkole są
odpłatne i składają się z:
1) opłat za
pobyt dziecka poza godzinami realizacji podstawy programowej;
2) kosztów
wyżywienia dziecka.
Ww. Opłaty
pobierane są z góry i należy je uiścić w terminie do 10 dnia każdego miesiąca.
Wysokość opłat
za świadczenia z zakresu wychowania i nauczania wykraczające poza podstawę
programową wychowania przedszkolnego ustala się zgodnie z Uchwałą Rady Gminy
Białe Błota.
Pobyt dziecka w
Przedszkolu do 5 godzin dziennie jest bezpłatny w zakresie realizowania
podstawy programowej. Opłata za świadczenia przedszkolne i wyżywienie podlega zwrotowi w
przypadku nieobecności dziecka.
Szczegółowe
zasady dotyczące opłat za świadczenia usług przedszkola „Wróżka” w Białych
Błotach określa Statut przedszkola i Regulamin opłat za świadczenia
usług.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA
Gminne
Przedszkole “Wróżka” dba o rozwój swoich wychowanków
również wspiera dzieci udzielając szeroko rozumianej pomocy
psychologiczno-pedagogicznej. Prowadzi terapie z zakresu:
- logopedii
- neurologopedii
- terapii pedagogicznej
- kynoterapii
- zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
- inne.