Oferta jednostki
Oddział Przedszkolny w Szkole Podstawowej im. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Połomi
Połomia 125 38-115 Połomia
tel. 17 277 37 07
e-mail: polomia@poczta.fm
WWW: https://sppolomia.gminaniebylec.pl
imię i nazwisko dyrektora: Barbara Bosek
Lista grup
Nazwa grupy | Szczegóły | Dodaj |
---|---|---|
Zerówka |
Dzieci w wieku 6 lat![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dodaj do koszyka preferencji |
Przedszkole |
Dzieci w wieku 3 lat![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dodaj do koszyka preferencji |
Dodatkowe informacje
Opis jednostki
Przy Szkole Podstawowej w Połomi funkcjonują 2 odziały przedszkolne. Grupa starsza 5-6 latków i grupa młodsza 3- 5 latków. Placówka posiada dobre warunki lokalowe: duże, funkcjonalnie i estetycznie urządzone sale zabaw i zajęć dla dzieci, pomoce dydaktyczne, przybory do ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych z dziećmi.
Dbając o zdrowie i prawidłowe odżywianie dzieci jest możliwość wykupienia posiłków i spożycia ich w jadalni.
Wszyscy wiemy jak ważny jest ruch na świeżym powietrzu, dlatego staramy się, aby dzieci spędzały jak najwięcej czasu na dworze. Nasz plac zabaw jest dostosowany do potrzeb dzieci . Ogród jest obsadzony różnymi gatunkami drzew i krzewów stanowiąc bezpieczne miejsca do zabaw ruchowych dzieci .
Przedszkole dysponuje bogatą bazą środków dydaktycznych wykorzystywanych w codziennej pracy opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznej. Są to między innymi projektory, magiczny dywan, laptopy w salach. Nasze działania zmierzają w kierunku jej ciągłego wzbogacania i doskonalenia. Przeprowadzane modernizacje pomieszczeń przedszkolnych podnoszą ich estetykę i funkcjonalność.
Placówka czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:30 do 16:30. W tym czasie odbywają się zajęcia wychowawczo-dydaktyczne planowane przez nauczycielki, zabawy i zajęcia podejmowane z inicjatywy dzieci oraz zajęcia dodatkowe - religia. Wszystkie dzieci uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego. Jest możliwość zorganizowania zajęć dodatkowych odpłatnych np. rytmiki.
Nasi pracownicy posiadają aktualne szkolenia BHP, wiedzę z zakresu pierwszej pomocy medycznej, oraz książeczkę sanepidu z badaniami upoważniającymi do pracy z dziećmi.
Ideę pracy naszego przedszkola opieramy, zgodnie z tendencjami współczesnej pedagogiki na poglądzie, według którego podstawą wychowania i nauczania jest zrozumienie potrzeb dziecka i jak najlepsze ich zaspakajanie.
Uważamy, że praca oparta na partnerstwie i współpracy między nauczycielem, dzieckiem i jego rodzicami zapewni dziecku wszechstronny rozwój, pozwolą bezstresowo osiągnąć dojrzałość szkolną i przygotuje je do życia w społeczeństwie. Miły i serdeczny stosunek całego personelu do dziecka i jego rodziny zapewni mu potrzebę poczucia bezpieczeństwa i akceptacji. Dziecko uczy się działania w środowisku społeczności dziecięcej, zdobywa nowe doświadczenia i wiadomości, które wzbogacają procesy rozwojowe. Możliwe jest to wówczas gdy dziecko akceptuje środowisko przedszkolne , dobrze się w nim czuje, jest rozumiane, akceptowane a także może liczyć na zrozumienie i pomoc ze strony dorosłych.
Dążymy do tego aby nauczyciel w naszym przedszkolu był doradcą, przewodnikiem, kimś kto potrafi wyjaśnić i przybliżyć świat ale również ze zrozumieniem i życzliwością ukoić dziecięce łzy i niepowodzenia. Pomoże w rozwiązywaniu dziecięcych problemów, wskaże właściwą drogę postępowania. Zabiegamy o to aby w naszej placówce dzieci były bezpieczne, radosne, wszechstronnie rozwinięte, osiągały dojrzałość szkolną a rodzice współuczestniczyli w życiu przedszkola i byli zadowoleni z jego usług.
Pragniemy to osiągnąć poprzez:
• miłą, serdeczną ,przyjazną dziecku i jego rodzinie atmosferę placówki,
• dobre kontakty interpersonalne,
• przestrzeganie praw dziecka,
• indywidualizację metod wychowania i nauczania zgodnie z możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami dziecka,
• systematyczną współpracę z domem rodzinnym , pedagogiem,logopedą oraz najbliższym środowiskiem społeczno – kulturowym(m.in. szkołą, biblioteką),
• prowadzenie różnorodnej działalności wychowawczo – edukacyjnej wszechstronnie rozwijającej zainteresowania i umiejętności dziecka ze szczególnym uwzględnieniem wychowania przez sztukę,
• kształtowanie postaw prozdrowotnych,
• udzielanie pomocy i wsparcia dzieciom i rodzinom znajdującym się w trudnych sytuacjach życiowych, materialnych – współpraca z instytucjami (m.in.: Rada Rodziców, Poradnia Psychologiczno– Pedagogiczna).