Oferta jednostki
Miejskie Przedszkole nr 11
ul. Kraszewskiego 1, 37-500 Jarosław
tel. 16 624 89 87
e-mail: sekretariat@mp11.jaroslaw.pl
WWW: http://www.mp11.jaroslaw.pl/
imię i nazwisko dyrektora: Dorota Czajka
Lista oddziałów
Nazwa oddziału | Szczegóły | Liczba miejsc | Dodaj |
---|---|---|---|
Oddział przedszkolny |
Dzieci w wieku 3 lat![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
98 | Dodaj do koszyka preferencji |
Dodatkowe informacje
Opis jednostki
Miejskie Przedszkole nr 11 w Jarosławiu
Miejskie Przedszkole nr 11 w Jarosławiu jest przedszkolem położonym w centrum miasta. Pięć grup przedszkolnych ma do swojej dyspozycji, bajecznie kolorowe,
pełne słońca sale dydaktyczne z przyległymi łazienkami. Przedszkole posiada nowocześnie wyposażone duże sale „Dotyk i Ruch" oraz „Doświadczania Świata",
w których prowadzone są zajęcia rozwijające aktywność ruchową dzieci oraz zajęcia terapeutyczne. Ponadto posiadamy salę do prowadzenia zajęć indywidualnych,
specjalistycznych, w tym logopedycznych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.
W osobnej sali dzieci mogą w nieskrępowany sposób rozwijać swoją twórczą ekspresję i kreatywność.
Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Grupy przedszkolne liczą od 18 do 23 dzieci. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok od poniedziałku do piątku
w godzinach od 6:30 do 16:30. Bezpłatna podstawa programowa realizowana jest w godzinach od 7:30 do 12:30.
Zatrudniamy wykwalifikowanych i kreatywnych nauczycieli - specjalistów o wielokierunkowym wykształceniu, wśród nich: fizjoterapeutę, logopedę, psychologa,
pedagoga specjalnego, oligofrenopedagoga, terapeutę dzieci z zaburzeniami autystycznymi. W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej każde dziecko,
rodzic/opiekun mogą liczyć na wsparcie indywidualne specjalistów.
Każda grupa wiekowa ma ciekawą ofertę edukacyjną, w tym bezpłatne zajęcia dodatkowe realizowane poza podstawą programową. Należą do nich m.in.:
- język angielski, w zakresie rozszerzonym ??
- język migowy ??
- zajęcia ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej,
- zajęcia programowania,
- zajęcia sensoryczne z elementami przedszkola leśnego „Las wokół nas",
- zajęcia wspierające z zakresu terapii ręki oraz rozwijania umiejętności społecznych,
- zajęcia rytmiczne
W pracy z dziećmi stosujemy aktywne metody, prowadzimy zajęcia „Kodowanie na dywanie", organizujemy zabawy i różnego rodzaju aktywności sprzyjające
wprowadzaniu dzieci w świat robotyki, programowania.
Nauczyciele w codziennej pracy opierają się na:
- Podstawie Programowej Wychowania Przedszkolnego,
- Programach przedszkolnych, m.in. „Programie adaptacyjnym", „Programie wychowawczo-terapeutycznym",
- Programach własnych, takich jak:
- „Terapia ręki oraz zaburzeń motoryki małej",
- „Więcej ruchu dla przedszkolaka" , „SensoSmyki - czyli ruch i zabawa to zdrowia podstawa” (programy zajęć ruchowych z elementami gimnastyki korekcyjnej),
- „Mówić rączkami" (program nauczania języka migowego dzieci w wieku przedszkolnym),
- „Tańczące nutki” (zajęcia rytmiczne)
CO NAS WYRÓŻNIA??
We wszystkich grupach wiekowych wdrażamy Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności. Dzieci przyswajają język angielski każdego dnia w sposób naturalny,
w czasie codziennych organizowanych i swobodnych zabaw i aktywności, za pomocą tzw. immersji językowej. Dwujęzyczność ze zwiększoną liczbą zajęć języka angielskiego
to inwestycja w rozwój osobisty i społeczny naszych wychowanków, zapewnia fundamenty do swobodnego posługiwania się językiem angielskim i konkurencyjny start w przyszłość.
Innowacyjne działania nauki języka angielskiego w przedszkolu, wspierają autorskie programy nauczycielek: „Ready! Steady! Go! Let' s learn English together" oraz „Let’s Start”.
W swojej pracy adaptujemy elementy takich metod jak:
- Ruch rozwijający W. Sherborne,
- Metoda Dobrego Startu Prof. M. Bogdanowicz,
- Metoda aktywnego słuchania muzyki wg. Batti Strauss
- Pedagogika Zabawy Klanza i inne.
- Nauczyciele w pracy z dziećmi realizują tematyczne projekty edukacyjne - własne, ogólnopolskie i międzynarodowe. Ponadto indywidualnie wprowadzają ciekawe rozwiązania innowacyjne, w tym:
- „Migać każdy może",
- „Czytanie od imienia się zaczyna",
- „Czytam z emocją",
- „Robotyka i kodowanie to dobry krok w dorastanie",
- „Nie tylko Ziomki jedzą poziomki” – innowacja prozdrowotna
- „Sensoryczna matematyka" to innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych,
działań oraz zagadnień matematycznych opartych o metodę E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. - „Story time” – innowacja pedagogiczna o charakterze metodyczno-progamowym, czyli nauka języka angielskiego z wykorzystaniem elementów metody storytelling
- „Tańcz, mów, śpiewaj - rytmika po angielsku” – innowacja pedagogiczna łącząca zajęcia rytmiczne z nauką języka angielskiego
Ponadto przedszkole oferuje swoim wychowankom bogaty kalendarz:
- różnego rodzaju akcji, imprez i zabaw integracyjnych organizowanych na terenie placówki oraz poza nią,
- cyklicznych wizyt i projektów realizowanych w środowisku lokalnym, między innymi w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Jarosławiu,
- przedstawień teatralnych i różnego rodzaju konkursów dla dzieci,
- spotkań z osobami prezentującymi ciekawe zawody oraz swoje pasje,
- spacerów i wycieczek przybliżających historię i uroki naszego miasta oraz ciekawych miejsc poza obszarem Jarosławia.
Dużą wagę przywiązujemy do współpracy z rodzicami, oferując różne formy kontaktów i współdziałania. Zabiegając o rzeczywiste wspieranie wysiłków edukacyjno-wychowawczych rodziców, staramy się wzbogacać ich wiedzę na temat procesów związanych z rozwojem dziecka w różnych obszarach. W ramach współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
w Jarosławiu organizujemy w placówce spotkania z psychologiem oraz indywidualne konsultacje rodziców i nauczycieli, poprzedzone obserwacją dziecka podczas różnego rodzaju aktywności
w grupie. Przedszkole, włączając rodziców, dba o to, by proces adaptacji wychowanków przebiegał jak najłagodniej. Koncentrujemy swoje działania na rozwijaniu u dzieci poprzez zabawę niezbędnych kompetencji kluczowych, kierując się indywidualnymi potrzebami każdego dziecka.
Nasz wychowanek to radosny, uśmiechnięty,
MAŁY ODKRYWCA
kreatywny, twórczy, z każdym dniem w przedszkolu bardziej świadomy znaczenia postaw prozdrowotnych, proekologicznych, patriotycznych oraz znaczenia przyjaźni i życzliwości.
Tworzymy bezpieczne i pełne radości środowisko – szczęście i harmonijny rozwój maluchów są dla nas najważniejsze.
i czuć się jak w domu!