Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do przedszkoli - Miasto Jarosław

Oferta jednostki

Miejskie Przedszkole nr 11

ul. Kraszewskiego 1, 37-500 Jarosław

tel. 16 624 89 87

e-mail: sekretariat@mp11.jaroslaw.pl

WWW: http://www.mp11.jaroslaw.pl/

imię i nazwisko dyrektora: Dorota Czajka

Lista oddziałów

Nazwa oddziału Szczegóły Liczba miejsc Dodaj
Oddział przedszkolny 3-5latki Dzieci w wieku 3 latDzieci w wieku 3 lat Dzieci w wieku 4 latDzieci w wieku 4 lat Dzieci w wieku 5 latDzieci w wieku 5 lat Opieka całodzienna z wyżywieniemOpieka całodzienna z wyżywieniem WyżywienieWyżywienie AngielskiAngielski NiemieckiNiemiecki 96 Dodaj do koszyka preferencji

Dodatkowe informacje

Jednostka publiczna/niepubliczna:
Publiczna
Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
Przystosowany
Godziny pracy:
06:30 - 16:30
Własny budynek:
Nie
Własny ogród:
Nie

Opis jednostki

Miejskie Przedszkole nr 11 w Jarosławiu





  Miejskie Przedszkole nr 11 w Jarosławiu jest przedszkolem położonym w centrum miasta. Pięć grup przedszkolnych ma do swojej dyspozycji, bajecznie kolorowe, pełne słońca sale dydaktyczne z przyległymi łazienkami. Przedszkole posiada nowocześnie wyposażone duże sale „Dotyk i Ruch" oraz „Doświadczania Świata", w których prowadzone są zajęcia rozwijające aktywność ruchową dzieci oraz zajęcia terapeutyczne. Ponadto posiadamy salę do prowadzenia zajęć indywidualnych, specjalistycznych, w tym logopedycznych oraz korekcyjno-kompensacyjnych. W osobnej sali dzieci mogą w nieskrępowany sposób rozwijać swoją twórczą ekspresję i kreatywność.
Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Grupy przedszkolne liczą od 18 do 22 dzieci. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok od poniedziałku do piątku, w godzinach od 6:30 do 16:30. Bezpłatna podstawa programowa realizowana jest w godzinach od 7:30 do 12:30. Przedszkole zatrudnia wykwalifikowanych i kreatywnych nauczycieli— specjalistów o wielokierunkowym wykształceniu, wśród nich: fizjoterapeutę, logopedę, psychologa, pedagoga specjalnego, oligofrenopedagoga, terapeutę dzieci z zaburzeniami autystycznymi. 

  Każda grupa wiekowa ma bogatą i ciekawą ofertę edukacyjną, w tym bezpłatne zajęcia dodatkowe realizowane poza podstawą programową. Należą do nich m.in.:
  • język angielski, 
  • język niemiecki, 
  • język migowy
  • zajęcia parateatralne, 
  • zajęcia ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej, 
  • zajęcia programowania, 
  • zajęcia sensoryczne z elementami przedszkola leśnego „Las wokół nas", 
  • zajęcia wspierające z zakresu terapii ręki oraz rozwijania umiejętności społecznych (TUS)

  W pracy z dziećmi stosujemy aktywne metody m.in. wykorzystując „magiczny dywan" czy tablicę interaktywną. Prowadzimy zajęcia „Kodowanie na dywanie", organizujemy zabawy i różnego rodzaju aktywności sprzyjające wprowadzaniu dzieci    w świat robotyki, programowania.
Nauczyciele w codziennej pracy opierają się na: 
*Podstawie Programowej Wychowania Przedszkolnego, 
*W przedszkolu wdrażamy międzynarodowy program powszechnej dwujęzyczności - dzieci przyswajają język angielski w sposób naturalny, w czasie codziennych zabaw i aktywności, za pomocą tzw. immersji językowej . Dwujęzyczność ma na celu, inwestycję w rozwój osobisty i społeczny wychowanków, zapewniając fundamenty do posługiwania się językiem angielskim i konkurencyjny start w przyszłość.
*Programach przedszkolnych, m.in. „Programie adaptacyjnym", „Programie wychowawczo-terapeutycznym", 
*Programach własnych, takich jak: 
„Terapia ręki oraz zaburzeń motoryki małej", 
„Więcej ruchu dla przedszkolaka" , „Gimnastyka dla Smyka” (programy zajęć ruchowych z elementami gimnastyki korekcyjnej), 
„Mówić rączkami" (program nauczania języka migowego dzieci w wieku przedszkolnym), 
„Ich spreche und singe" (program nauczania języka niemieckiego w przedszkolu), 
„Ready! Steady! Go! Let' s learn English together",  „ Let’s Start” (programy nauczania języka angielskiego w przedszkolu). 

  W swojej pracy adaptujemy elementy takich metod jak: Ruch rozwijający W. Sherborne, Metoda Dobrego Startu Prof. M. Bogdanowicz, Metoda aktywnego słuchania muzyki wg. Batti Strauss ,pedagogika Zabawy Klanza i inne.

  Nauczyciele w pracy z dziećmi realizują tematyczne projekty edukacyjne — własne, ogólnopolskie i międzynarodowe, w ramach programu eTwinning. Indywidualnie wprowadzają ciekawe rozwiązania innowacyjne, w tym: 
  • „Migać każdy może", 
  • „Czytanie od imienia się zaczyna", 
  • „Czytam z emocją", 
  • „Robotyka i kodowanie to dobry krok w dorastanie",
  • „ Nie tylko Ziomki lubią poziomki” – innowacja prozdrowotna
  • "Sensoryczna matematyka" to innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych opartych o metodę E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.
  • „Story time” – innowacja pedagogiczna o charakterze metodyczno-progamowym, czyli nauka języka angielskiego z wykorzystaniem elementów metody storytelling
  Przedszkole oferuje swoim wychowankom bogaty kalendarz: różnego rodzaju akcji, imprez i zabaw integracyjnych organizowanych na terenie placówki oraz poza nią, cyklicznych wizyt, projektów w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Jarosławiu, przedstawień teatralnych i konkursów dla dzieci, spotkań z osobami prezentującymi ciekawe zawody, pasje, spacerów i wycieczek przybliżających historię i uroki naszego miasta. Dużą wagę przywiązujemy do współpracy z rodzicami, oferując różne formy kontaktów i współdziałania. Zabiegając o rzeczywiste wspieranie wysiłków edukacyjno-wychowawczych rodziców, staramy się wzbogacać ich wiedzę na temat procesów związanych z rozwojem dziecka w różnych obszarach.                                 W ramach współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Jarosławiu organizujemy w placówce spotkania z psychologiem oraz indywidualne konsultacje rodziców i nauczycieli, poprzedzone obserwacją dziecka podczas różnego rodzaju aktywności w grupie. Przedszkole, włączając rodziców, dba o to, by proces adaptacji wychowanków przebiegał jak najłagodniej. Koncentrujemy swoje działania na rozwijaniu u dzieci poprzez zabawę niezbędnych kompetencji kluczowych,              kierując się indywidualnymi potrzebami każdego dziecka. 



Nasz wychowanek
to radosny, uśmiechnięty, MAŁY ODKRYWCA - kreatywny, twórczy, 
z każdym dniem w przedszkolu bardziej świadomy znaczenia postaw
prozdrowotnych,  proekologicznych,
patriotycznych oraz znaczenia przyjaźni i życzliwości.
 

Zdjęcia jednostki

Zdjęcie szkoły 1 Zdjęcie szkoły 2 Zdjęcie szkoły 3