Oferta jednostki
Miejskie Przedszkole Nr 1
ul. Prezydenta Ryszarda Kaczorowskiego 2, 96-500 Sochaczew
tel. 509740025
e-mail: dyrektor@mp1.sochaczew.pl
imię i nazwisko dyrektora: Natalia Tyszka
Lista grup
Nazwa grupy | Szczegóły | Dodaj |
---|---|---|
4latki |
Dzieci w wieku 3 lat![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dodaj do koszyka preferencji |
3-latki |
Dzieci młodsze niż 3 lata![]() ![]() ![]() ![]() |
Dodaj do koszyka preferencji |
4 latki |
Dzieci w wieku 4 lat![]() ![]() ![]() ![]() |
Dodaj do koszyka preferencji |
Dodatkowe informacje
Opis jednostki
Dzieci rodzą się ze
skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwinąć. (J. Korczak)
W naszym przedszkolu panują doskonałe warunki
do wszechstronnego rozwoju dziecka, zaś naszym celem jest to, aby dzieci
wzrastały poprzez twórcze myślenie, realizując szereg (metodycznie
tradycyjnych, jak i innowacyjnych) działań i programów, a to wszystko w
atmosferze akceptacji i empatii.
Dla nas najważniejsze są dzieci, a każde z
nich jest wyjątkowe i niepowtarzalne. Nasza placówka jest otwarta na wszelakie
potrzeby, zarówno dzieci oraz rodziców.
Odznaczamy się holistycznym,
podmiotowym i indywidualnym podejściem do każdego dziecka, tym samym stwarzając
mu warunki do osiągnięcia sukcesów na miarę jego możliwości i predyspozycji.
Mając na uwadze właściwości rozwojowe dziecka
w wieku przedszkolnym, nasze przedszkole, organizuje proces
wychowawczo-dydaktyczny tak, aby dzieci mogły uczyć się bawiąc i bawić się -
ucząc. W tej kwestii kluczowy jest dla nas odpowiedni dobór metod i form pracy
z dziećmi - stymulujący wszystkie zmysły oraz obszar fizyczny, emocjonalny,
społeczny i poznawczy dziecka; nauka poprzez emocje, praktyczne działanie, a
także doświadczenie.
Dzięki powyższym działaniom, rozwijamy w
dzieciach szereg ważnych umiejętności, rozbudzamy w nich uniwersalne wartości
poszanowania drugiego człowieka, tolerancji i współpracy w grupie rówieśniczej
- jednocześnie zapewniając dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa oraz ogromne
pokłady altruizmu.
W naszym przedszkolu podejmowane są
następujące działania, pobudzające wszechstronny rozwój dziecka:
metody ruchowej ekspresji twórczej R. Labana: ćw. muzyczno-ruchowe, taniec,
opowieść ruchowa.
• Elementy metody Paula Dennisona: kinezjologia edukacyjna -
trening funkcji wzrokowych.
• Elementy metody ruchu rozwijającego W. Sherborne:
oddziaływanie za pomocą ruchu na sferę motoryczną, poznawczą, emocjonalną i
społeczną, przez co rozwój psychoruchowy staje się bardziej harmonijny.
• Metoda Marii i Alfreda Kniessów.
• Elementy metody Montessori: ćw. sprzyjające rozwijaniu
zdolności społecznych, koordynacji wzrokowo-ruchowej, fizycznej, samodzielności
oraz przygotowaniu do efektywnego funkcjonowania w dalszym życiu.
• Elementy metody pedagogiki zabawy KLANZA: aktywizowanie dzieci przy pomocy chusty.
• Elementy metody Dobrego
Startu Marty Bogdanowicz: kształtowanie lateralizacji, świadomości schematu ciała.
• Odimienna
metoda nauki czytania Ireny Majchrzak.
• Aktywne słuchanie muzyki w koncepcji Batti Strauss.
• Edukacja matematyczna metodą Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.
• Posługiwanie się w pracy innowacyjnym narzędziem do nauki
matematyki, jakim jest wiatrak matematyczny.
• Pobudzanie i rozwijanie zmysłowe, integracji sensorycznej
przy użyciu gumy sensorycznej: SI-guma.
• Rozwój
logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, umiejętność
pracy zespołowej przy użyciu innowacyjnego narzędzia, jakim jest Kodowanie na dywanie.
• Metoda
6 kapeluszy Edwarda de Bono
• Techniki
parateatralne: drama, pantomima, teatrzyk kukiełkowy, pacynkowy, zabawy
paluszkowe.
• Zabawy
badawcze, doświadczania, obserwacje przyrodnicze.
• Zabawy
i ćwiczenia relaksacyjne.