Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do przedszkoli w Suwałkach

Oferta oddziału

Przedszkole Niepubliczne Kropka - oddział przedszkolny

Typ oddziału:
Ogólnodostępny

Nauczane języki obce

Angielski

Opis oddziału

Niepubliczne Przedszkole Kropka zapewnia miejsca dla 43 dzieci w kameralnej placówce w Suwałkach. Przyjmujemy dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat. Posiadamy miejsca dla dzieci z niepełnosprawnością.

Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi organizujemy kształcenie specjalne. W ramach zajęć prowadzimy terapię logopedyczną, psychologiczną, integracji sensorycznej, zajęcia z terapii pedagogicznej, korekcyjno-kompensacyjne, jak również Terapię Ręki. Zajęcia prowadzone są w oparciu o indywidualny program dostosowany do potrzeb dziecka.

Nasze przedszkola jest miejscem, w którym zapewniamy każdemu dziecku wszechstronny rozwój w zależności od jego potrzeb i możliwości. Dążymy do tego, aby rozbudzać ciekawość świata, szacunek do ludzi oraz wrażliwość. Naszym celem jest, aby nasi Wychowankowie wyróżniali się kreatywnością, zdolnością do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, byli otwarci na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowi szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.


Metody pracy


Smyko-Multisensoryka®

Są to jedyne zajęcia sensoryczne, których program został stworzony w oparciu o  założenia teorii integracji sensorycznej przez doświadczonego pedagoga, terapeutę integracji sensorycznej Aleksandrę Charęzińską.

Są zajęciami o charakterze:

Rozwojowym– wspierają całościowy rozwój dziecka.

Profilaktycznym– zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych – związanych z tzw. deprywacją sensoryczną (czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców potrzebnych do prawidłowego rozwoju).

Przesiewowym– prowadzący jest w stanie wstępnie określić profil sensoryczny dziecka- jeśli dziecko nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.

Edukacyjnym– rodzice i opiekunowie dowiadują się w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.

Zabawowym – zajęcia odbywają się poprzez zabawę.

Nastawionym na proces – a nie na efekt. 


Autorski program „Sprawne paluszki przedszkolaka”

Zajęcia mają na celu usprawnianie funkcji kończyny górnej m.in. poprzez dostarczanie dziecku wrażeń dotykowych przez poznawanie różnych kształtów, struktur, faktur materiałów oraz ich rozróżniania, usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, ćwiczenia prawidłowego chwytu narzędzi pisarskich, uczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia, wzmacnianie koncentracji, poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej.


Metoda małych kroków

Proces adaptacji jest w miarę możliwości zindywidualizowany. Szczególnie ważna w tym okresie jest współpraca rodzica z nauczycielem, dlatego zachęcamy do aktywnej komunikacji, która pozwoli nam wspólnie ustalać kolejne kroki. Zapewniamy podczas adaptacji możliwość pobytu dziecka z rodzicem w przedszkolu.

 Bliskość natury

Jeden raz w miesiącu wyjeżdżamy bądź wychodzimy na zajęcia w terenie.  Zajęcia leśnych lekcji w całości prowadzone są w terenie, z wykorzystaniem dostępnych lokalnie walorów przyrodniczych. W trakcie kilkugodzinnych zajęć realizowana będzie podstawa programowa z naciskiem na: samodzielność dzieci, aktywność, rozwijanie kreatywności, kompetencji społecznych, wiedzy przyrodniczej i umiejętności badawczych. W ramach organizowanych zajęć podejmujemy współpracę z Wigierskim Parkiem Narodowym, Nadleśnictwem Suwałki oraz Suwalskim Parkiem Krajobrazowym.

o-kompensacyjne, jak również Terapię Ręki. Zajęcia prowadzone są w oparciu o indywidualny program dostosowany do potrzeb dziecka.

Nasze przedszkola jest miejscem, w którym zapewniamy każdemu dziecku wszechstronny rozwój w zależności od jego potrzeb i możliwości. Dążymy do tego, aby rozbudzać ciekawość świata, szacunek do ludzi oraz wrażliwość. Naszym celem jest, aby nasi Wychowankowie wyróżniali się kreatywnością, zdolnością do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, byli otwarci na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowi szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.


Metody pracy


Smyko-Multisensoryka®

Są to jedyne zajęcia sensoryczne, których program został stworzony w oparciu o  założenia teorii integracji sensorycznej przez doświadczonego pedagoga, terapeutę integracji sensorycznej Aleksandrę Charęzińską.

Są zajęciami o charakterze:

Rozwojowym– wspierają całościowy rozwój dziecka.

Profilaktycznym– zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych – związanych z tzw. deprywacją sensoryczną (czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców potrzebnych do prawidłowego rozwoju).

Przesiewowym– prowadzący jest w stanie wstępnie określić profil sensoryczny dziecka- jeśli dziecko nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.

Edukacyjnym– rodzice i opiekunowie dowiadują się w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.

Zabawowym – zajęcia odbywają się poprzez zabawę.

Nastawionym na proces – a nie na efekt. 


Autorski program „Sprawne paluszki przedszkolaka”

Zajęcia mają na celu usprawnianie funkcji kończyny górnej m.in. poprzez dostarczanie dziecku wrażeń dotykowych przez poznawanie różnych kształtów, struktur, faktur materiałów oraz ich rozróżniania, usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, ćwiczenia prawidłowego chwytu narzędzi pisarskich, uczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia, wzmacnianie koncentracji, poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej.


Metoda małych kroków

Proces adaptacji jest w miarę możliwości zindywidualizowany. Szczególnie ważna w tym okresie jest współpraca rodzica z nauczycielem, dlatego zachęcamy do aktywnej komunikacji, która pozwoli nam wspólnie ustalać kolejne kroki. Zapewniamy podczas adaptacji możliwość pobytu dziecka z rodzicem w przedszkolu.

 Bliskość natury

Jeden raz w miesiącu wyjeżdżamy bądź wychodzimy na zajęcia w terenie.  Zajęcia leśnych lekcji w całości prowadzone są w terenie, z wykorzystaniem dostępnych lokalnie walorów przyrodniczych. W trakcie kilkugodzinnych zajęć realizowana będzie podstawa programowa z naciskiem na: samodzielność dzieci, aktywność, rozwijanie kreatywności, kompetencji społecznych, wiedzy przyrodniczej i umiejętności badawczych. W ramach organizowanych zajęć podejmujemy współpracę z Wigierskim Parkiem Narodowym, Nadleśnictwem Suwałki oraz Suwalskim Parkiem Krajobrazowym.

Metoda pedagogiki Marii Montessori

Rolą nauczyciela jest wskazywać dziecku jak korzystać z materiału dydaktycznego, wprowadzać i respektować zasady swobody wyboru, rodzaju, czasu, miejsca i formy pracy, zasady stopniowania i izolowania trudności, porządku, transferu, własnego działania i powtarzania, samokontroli i ograniczenia. Maria Montessori to także odkrywca fenomenu „polaryzacji uwagi". Polaryzacja uwagi jest to proces psychiczny, będący konsekwencją głębokiej i długotrwałej koncentracji uwagi, w wyniku którego dziecko optymalizuje swój rozwój. Jak mówiła M. Montessori - to czas, w którym pogłębieniu i polepszeniu ulegają relacje ze światem rzeczy i ludzi. Budzi się jaźń. Dziecko staje się bardziej niezależne. Polaryzacja jest "fenomenem świadomości", który skutkuje poprzez związanie kompetencji rozwojowych z przedmiotem, z ruchem lub z procesem psychicznym. Prowadzi do normalizacji, a ta z kolei jest skutkiem przyzwyczajenia do skoncentrowanej pracy.

 


 



 

 

Powrót do oferty jednostki