Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do przedszkoli w Suwałkach

Oferta jednostki

Przedszkole Niepubliczne Kropka

ul. Muzyczna 14, 16-400 Suwałki

tel. 500090972, 661285069

e-mail: przedszkolekropka@wp.pl

WWW: https://przedszkolekropka.suwalki.pl/

imię i nazwisko dyrektora: Beata Sokołowska

Lista oddziałów

Nazwa oddziału Szczegóły
oddział przedszkolny Dzieci w wieku 3 latDzieci w wieku 3 lat Dzieci w wieku 4 latDzieci w wieku 4 lat Dzieci w wieku 5 latDzieci w wieku 5 lat Dzieci w wieku 6 latDzieci w wieku 6 lat Opieka całodzienna z wyżywieniemOpieka całodzienna z wyżywieniem WyżywienieWyżywienie AngielskiAngielski

Dodatkowe informacje

Jednostka publiczna/niepubliczna:
Niepubliczna
Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
Częściowo przystosowany
Godziny pracy:
06:30 - 16:30
Możliwość wyżywienia:
Katering
Własny budynek:
Nie
Własny ogród:
Nie
Pracuje na zmiany:
Jedna zmiana
Psycholog:
Tak

Opis jednostki

Informacja dla Rodziców: Podział na grupy w przedszkolu zostanie dokonany dopiero po zebraniu wszystkich kandydatów.


Niepubliczne Przedszkole Kropka zapewnia miejsca dla 43 dzieci w kameralnej placówce w Suwałkach. Przyjmujemy dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat. Posiadamy miejsca dla dzieci z niepełnosprawnością.

Prowadzimy Wczesne Wspomaganie Rozwoju (WWR) dla dzieci z opinią o wczesnym wspomaganiu!
 
Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi organizujemy kształcenie specjalne. W ramach zajęć prowadzimy terapię logopedyczną, psychologiczną, integracji sensorycznej, fizjoterapię, zajęcia z terapii pedagogicznej, korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia z Treningu Umiejętności Społecznych oraz Terapię Ręki. Zajęcia prowadzone są w oparciu o indywidualny program dostosowany do potrzeb dziecka. 

Nasze przedszkola jest miejscem, w którym zapewniamy każdemu dziecku wszechstronny rozwój w zależności od jego potrzeb i możliwości. Dążymy do tego, aby rozbudzać ciekawość świata, szacunek do ludzi oraz wrażliwość.

Stawiamy na pracę indywidualną z dzieckiem. Każde dziecko jest inne, różniące się potrzebami i możliwościami rozwojowymi od rówieśników. W pracy dydaktyczno - wychowawczej uwzględniamy różnice w rozwoju, stosując zabiegi pedagogiczne, terapeutyczne, które sprzyjają maksymalnemu rozwojowi osobowości dziecka.

Naszym celem jest, aby nasi Wychowankowie wyróżniali się kreatywnością, zdolnością do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, byli otwarci na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowi szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.


  Metody pracy:

O  Smyko-Multisensoryka® 

Są to jedyne zajęcia sensoryczne, których program został stworzony w oparciu o  założenia teorii integracji sensorycznej przez doświadczonego pedagoga, terapeutę integracji sensorycznej Aleksandrę Charęzińską.

SMYKO – MULTISENSORYKA® są zajęciami o charakterze:

  • Rozwojowym– wspierają całościowy rozwój dziecka.
  • Profilaktycznym– zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych – związanych z tzw. deprywacją sensoryczną (czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców potrzebnych do prawidłowego rozwoju).
  • Przesiewowym– prowadzący jest w stanie wstępnie określić profil sensoryczny dziecka- jeśli dziecko nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.
  • Edukacyjnym– rodzice i opiekunowie dowiadują się w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.
  • Zabawowym – zajęcia odbywają się poprzez zabawę.
  • Nastawionym na proces – a nie na efekt. Na zajęciach najważniejsza jest sama zabawa i doświadczanie, a nie wykonanie konkretnej pracy plastycznej czy zadania.

O  Autorki program „Sprawne paluszki przedszkolaka” 

Zajęcia mają na celu usprawnianie funkcji kończyny górnej m.in. poprzez dostarczanie dziecku wrażeń dotykowych przez poznawanie różnych kształtów, struktur, faktur materiałów oraz ich rozróżniania, usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, ćwiczenia prawidłowego chwytu narzędzi pisarskich, uczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia, wzmacnianie koncentracji, poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej.

O  Metoda małych kroków 

Proces adaptacji jest w miarę możliwości zindywidualizowany. Szczególnie ważna w tym okresie jest współpraca rodzica z nauczycielem, dlatego zachęcamy do aktywnej komunikacji, która pozwoli nam wspólnie ustalać kolejne kroki. Zapewniamy podczas adaptacji możliwość pobytu dziecka z rodzicem w przedszkolu.

O  Bliskość natury

Raz w miesiącu wyjeżdżamy bądź wychodzimy na zajęcia w terenie.  Zajęcia leśnych lekcji w całości prowadzone są w terenie, z wykorzystaniem dostępnych lokalnie walorów przyrodniczych. W trakcie kilkugodzinnych zajęć realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego z naciskiem na: samodzielność dzieci, aktywność, rozwijanie kreatywności, kompetencji społecznych, wiedzy przyrodniczej i umiejętności badawczych. W ramach organizowanych zajęć podejmujemy współpracę z Wigierskim Parkiem Narodowym, Nadleśnictwem Suwałki oraz Suwalskim Parkiem Krajobrazowym.

O  Edukacja przez Ruch

Edukacja przez ruch to pedagogiczny system kształcenia i terapii przeznaczony do pracy z dziećmi w przedszkolu i na poziomie edukacji początkowej. Jest zbiorem technik i metod kształcenia wyprowadzonych z ruchu swobodnego lub rytmicznego. Na zajęciach dzieci poprzez naturalny i swobodny ruch uaktywniają zmysły, dzięki którym poznają otaczający go świat, kreślą proste znaki grafomotoryczne, kreski, kropki, owale, wiązki, mieszczą znak w określonej przestrzeni. efektem wykonywanych w czasie zajęć, zabaw, ćwiczeń stworzenie określonej pracy plastycznej lub technicznej, często opartej na określonym utworze literackim. Celem zajęć jest aktywizowanie pamięci długotrwałej, rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowo - słuchowej, usprawnianie małej motoryki, rozwijanie zgodnego współdziałania w zespołach, kształtowanie odporności emocjonalnej, doświadczanie radości, zdobywanie doświadczeń matematycznych.

O  Elementy pracy metodą Marii Montessori

Metoda pracy, która stawia na indywidualną pracę dziecka wynikającą z jego wyboru w celu wykształcenia wewnętrznej motywacji do poznawania tajników otaczającego świata, odkrywania zachodzących procesów przyrodniczych i naukowych poprzez doświadczanie, eksperymentowanie.  Na zajęciach dzieci pracują indywidualnie lub zbiorowo, uczą się wzajemnie od siebie, same decydują, gdzie, czego i jak długo chcą się uczyć w danym momencie.  Celem prowadzonych zajęć jest zapewnienie dziecku całościowego rozwoju, rozwijanie kreatywności, samodzielności i indywidualizmu. 

O  “Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – Szkolny Program  Interwencyjny Sally Goddard Blythe oparty o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP”

Program szkolny opiera się na koncepcji rozwojowego ruchu INPP i został zaprojektowany specjalnie do pracy z grupą dzieci w trakcie roku szkolnegoMetoda Sally Goddard Blythe została opracowana, aby pomagać dzieciom z takimi problemami jak: dysleksja, dysgrafia, ADD, ADHD, nadpobudliwość psychoruchowa, trudności z nauką czytania i pisania, zaburzenia koordynacji i równowagi, duża rozpraszalność uwagi, opóźniony rozwój mowy, zespół Aspergera.



Me




Zdjęcia jednostki

Zdjęcie szkoły 1 Zdjęcie szkoły 2 Zdjęcie szkoły 3