Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Bursy

Zasady naboru

Zasady naboru do publicznych placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania 

na rok szkolny 2024/2025

1. Rekrutacja młodzieży do publicznych placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania na rok szkolny 2024/2025 jest prowadzona na podstawie art. 145 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737).   

2. Rekrutacja do burs na rok szkolny 2024/2025 na wolne miejsca w publicznych placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania będzie prowadzona z wykorzystaniem systemu elektronicznego.

Strona do logowania dla kandydata:

https://naborp-kandydat.vulcan.net.pl/bydgoszczbursy

3. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica kandydata/opiekuna prawnego lub na wniosek kandydata pełnoletniego.

4. Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę:

a) kryteria ustawowe, zgodnie z art. 131 ust. 2 i art. 135 ust. 6 pkt 2 ustawy Prawo oświatowe, przy czym za każde kryterium można uzyskać 5 punktów;

b) kryteria określone przez organ prowadzący oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów zgodnie z Uchwałą NR XIII/272/19 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 26 czerwca 2019 roku w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego do burs prowadzonych przez Miasto Bydgoszcz, przyznania im określonej liczby punktów oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów.

5. Dokumenty poświadczające spełnienie kryteriów mogą być składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu, a także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, rodzica kandydata/opiekuna prawnego/kandydata pełnoletniego.

6. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej, na podstawie art. 150 ust. 7 ustawy, może poprosić o dokumenty potwierdzające informacje zawarte w oświadczeniach.

7. Oświadczenia składane są pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Odpowiedzialność jest potwierdzona odpowiednią klauzulą zgodnie z art. 150 ust. 6 ww. ustawy.

8. Wydrukowany z systemu elektronicznego rekrutacji wniosek oraz dokumenty poświadczające spełnienie kryteriów musi być podpisany (przez obojga rodziców, opiekunów prawnych lub pełnoletniego kandydata) i złożony w terminie określonym w harmonogramie tj. od 22 lipca 2024 r. do 25 lipca 2024 r. do godziny 12.00 w bursie pierwszego wyboru, osobiście lub przesłany listem poleconym (decyduje data wpływu do placówki).

Istnieje możliwość elektronicznego składania wniosku oraz potwierdzania woli w prowadzonym procesie rekrutacji. Osoby posiadające Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany mogą złożyć wniosek bez potrzeby osobistego stawiennictwa w wybranej placówce. Wniosek składany w formie elektronicznej (w zależności od sytuacji rodzinnej) wymaga elektronicznego potwierdzenia wniosku przez obojga rodziców.

9. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki, który wyznacza przewodniczącego komisji zgodnie z art. 157 ustawy Prawo oświatowe. 

10. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych zgodnie z art. 158 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe oraz list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, zgodnie z art. 158 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe. Powyższe listy podaje się do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie danej placówki w dniu 29 lipca 2024 r. o godz. 14:00. Informację można również uzyskać po zalogowaniu się do elektronicznego systemu rekrutacji.

11. Po ogłoszeniu list zakwalifikowanych, kandydaci potwierdzają wolę zamieszkania w bursie w terminie określonym w harmonogramie tj. do 30 lipca 2024 r. do godziny 14.00, osobiście w sekretariacie bursy lub elektronicznie przesyłając na adres e-mail bursy skan lub zdjęcie podpisanego potwierdzenia woli. Wolę potwierdzić można również w elektronicznym systemie rekrutacyjnym za pomocą Profilu Zaufanego bądź podpisu kwalifikowanego.

12. Odwołanie  od  decyzji  komisji  rekrutacyjnej może nastąpić od dnia 30 lipca 2024 r. od godz. 16.00 - po ogłoszeniu listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych. Rodzic/opiekun prawny może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danej placówki. Po otrzymaniu uzasadnienia zawierającego przyczyny odmowy przyjęcia kandydata do placówki rodzic/opiekun prawny  może wnieść do dyrektora danej placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. 

13. W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów przez więcej niż jednego kandydata, pierwszeństwo w przyjęciu do bursy przysługuje kandydatom rodziców pracujących, a przypadku braku rozstrzygnięcia – kandydatom najmłodszym.

14.   Rekrutacja uzupełniająca zostanie przeprowadzona wyłącznie w sytuacji, w której po przeprowadzeniu rekrutacji właściwej w prowadzonych przez Miasto Bydgoszcz bursach pozostaną jeszcze wolne miejsca.

15. Po zakończeniu rekrutacji nabór na wolne miejsca jest prowadzony przez cały rok szkolny w sposób określony przez dyrektora bursy.

16. Przy naborze prowadzonym podczas roku szkolnego zasady rekrutacji nie mają zastosowania.