Oferta jednostki
Przedszkole Miejskie nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi
ul. Rejowiecka 76, 22-100 Chełm
tel. 82 565 69 27
e-mail: zsp3chelm@op.pl
WWW: http://zsp3chelm.szkolnastrona.pl/przedszkole/
imię i nazwisko dyrektora: Jolanta Konopko
Lista grup
Nazwa grupy | Szczegóły |
---|---|
3- latki | Dzieci w wieku 3 lat Opieka całodzienna z wyżywieniem Wyżywienie Angielski |
4-latki | Dzieci w wieku 4 lat Opieka całodzienna z wyżywieniem Wyżywienie Angielski |
5-latki | Dzieci w wieku 5 lat Opieka całodzienna z wyżywieniem Wyżywienie Angielski |
gr. integracyjna | Dzieci w wieku 3 lat Dzieci w wieku 4 lat Dzieci w wieku 5 lat Dzieci w wieku 6 lat Dzieci starsze niż 6 lat Opieka całodzienna z wyżywieniem Wyżywienie Integracyjny część ogólnodostępna Angielski |
6-latki | Dzieci w wieku 6 lat Opieka całodzienna z wyżywieniem Wyżywienie Angielski |
Dodatkowe informacje
Jednostka publiczna/niepubliczna:
Publiczna
Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
Przystosowany
Godziny pracy:
06:30 - 16:30
Własny budynek:
Tak
Własny ogród:
Tak
Opis jednostki
1. Charakterystyka przedszkola
Od 1 września 2014 roku Przedszkole Miejskie Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi znajduje się na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Chełmie. W przedszkolu funkcjonuje 5 oddziałów: 3-latki, 4-latki, 5-latki, 6-latki i grupa integracyjna dla dzieci trzy, cztero, pięcio i sześcioletnich. Przedszkole ma swoje główne wejście, a ze szkołą połączone jest przejściem wewnętrznym. Sale są przestronne, duże, słoneczne, każda posiada swoją łazienkę. Są wyposażone nowocześnie, dzieci mają dużo kolorowych, różnorodnych zabawek. Placówka jest wyposażona w sprzęt i pomoce dydaktyczne, które są systematycznie wzbogacane. Meble są kolorowe i dostosowane do wielkości dzieci. Każda sala ma wydzielone kąciki do zabaw.
Przedszkole proponuje dużą różnorodność zajęć, liczne spotkania z ciekawymi ludźmi, atrakcyjne spotkania z udziałem rodziców oraz dodatkowe zajęcia: j. angielski, rytmika, zajęcia z gimnastyki korekcyjnej, zajęcia z integracji sensorycznej, terapia logopedyczna. Ponadto w każdej grupie są prowadzone koła zainteresowań: teatralne "Akademia młodego aktora", plastyczne "Dziecięcy świat kolorów", taneczne "Roztańczone przedszkolaki", rekreacyjno-sportowe, ekologiczne. Oferujemy również zajęcia dodatkowe: "Kodowanie na dywanie"- zajęcia rozwijające logiczne myślenie, zajęcia z wykorzystaniem "Magicznego dywanu" - interaktywnej pomocy dydaktycznej przeznaczonej do nauki pisania, czytania i liczenia, zabaw ruchowych oraz różnego rodzaju gier edukacyjnych, programowania i ćwiczeń w przedszkolu, "Mały naukowiec" - doświadczenia i eksperymenty, "Dziecięcy świat kolorów" - zajęcia rozwijające kreatywność. W przedszkolu realizowane są programy własne i innowacje pedagogiczne m.in.: "Maluchy na macie - ćwiczenia i zabawy ruchowe z wykorzystaniem jogi", "Wykorzystanie metody SI w stymulacji rozwoju mowy", "Mały artysta w przedszkolu", "Bezpieczny przedszkolak". Oferujemy również bezpłatne dodatkowe zajęcia pod nazwą: "Kulinarne ABC", "Bawimy się matematyką", "SI - guma - zajęcia sensoryczno - muzyczne", "Mistrz słowa".
2. Wizja przedszkola
Nasze przedszkole jest placówką nastawioną na szeroko rozumiany rozwój dziecka tak, aby poznało radość płynącą z zabawy, nauczyło się nawiązywać relacje z innymi dziećmi, z przyjemnością odkrywało i rozumiało otaczający go świat, nauczyło się samodzielności, zasad bezpieczeństwa oraz radzenia sobie z trudnościami, poznało nowe doświadczenia i odnosiło sukcesy. Każdemu dziecku stwarzamy szansę na miarę jego możliwości. Dążymy do tego, aby nasi wychowankowie osiągnęli gotowość szkolną i odnosili sukcesy w szkole. Dbamy o potrzeby dzieci i rodziców, którzy czynnie uczestniczą w życiu przedszkola.
3. Misja przedszkola
Jesteśmy przedszkolem, w którym :
- każde dziecko jest dla nas ważne, zrobimy wszystko, aby czuło się akceptowane i bezpieczne,
- wychowanek zdobywa wiedzę oraz umiejętności umożliwiające osiągnięcie potencjalnego sukcesu w dalszej edukacji,
- stworzone są warunki do harmonijnego rozwoju, do bycia samodzielnym i otwartym na nowe doświadczenia,
- rozwija aktywność twórczą, zainteresowania muzyką, kulturą i sztuką,
- kreatywnie wyraża własne myśli, doświadczenia i wrażenia odbierane z rzeczywistości,
- kocha, szanuje kulturę i tradycje narodu polskiego
4. Obszary rozwoju: kształcenie - zespół zapewnia wysoki standard nauczania
- realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego z wykorzystaniem efektywnych, ciekawych i nowoczesnych metod nauczania,
- realizacja programów innowacyjnych oraz autorskich,
- tworzenie grup integracyjnych,
- indywidualizacja zajęć: stopniowanie trudności zadań stosownie do wieku i rozwoju dziecka, pomoc dzieciom wykazującym problemy dydaktyczne, organizowanie zajęć specjalistycznych dla dzieci z orzeczeniami PPP oraz opiniami, praca z dziećmi wykazującymi uzdolnienia, organizacja konkursów tematycznych,
- udział wychowanków w różnorodnych konkursach,
- stałe monitorowanie rozwoju dzieci poprzez prowadzenie arkuszy obserwacji i diagnozy, kontrola indywidualnych postępów dzieci,
- poszerzenie oferty zajęć dodatkowych dostosowanych do potrzeb i możliwości wychowanków,
- stosowanie różnych aktywizujących metod i form pracy,
- prowadzenie zajęć o charakterze badawczym,
- stosowanie atrakcyjnych form zajęć: wycieczki, spacery,
- wprowadzenie nowatorskich rozwiązań programowych,
- udział w programach sprzyjających rozwojowi uczniów i podnoszących jakość pracy przedszkola,
- analizowanie i modyfikowanie działań edukacyjnych i wychowawczych przedszkola wzmacniających właściwe zachowanie dzieci i eliminowanie niepożądanych,
- kształtowanie świadomej postawy w stosunku do środowiska przyrodniczego,
- promowanie zdrowego stylu życia,
- inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec miejscowych tradycji
- adaptacja dziecka w przedszkolu,
- kształtowanie moralnego, społecznego, emocjonalnego i duchowego rozwoju dziecka poprzez realizację zagadnień patriotyczno-społecznych, ekologiczno-zdrowotnych i rodzinnych,
- diagnoza sytuacji i potrzeb wychowawczych,
- uzyskiwanie pożądanych efektów pracy wychowawczej poprzez rzetelną realizację wewnętrznych programów wychowawczych i profilaktyki,
- współpraca z rodzicami w celu optymalizacji sprawowania opieki nad dziećmi,
- prowadzenie pedagogizacji rodziców poprzez konsultacje, warsztaty, gazetki tematyczne, akcje informacyjne, spotkania ze specjalistami: pedagogiem, pedagogiem specjalnym, psychologiem, logopedą, neurologopedą, terapeutą pedagogicznym, oligofrenopedagogiem, surdopedagogiem, tyflopedagogiem, pedagogiem specjalnym w zakresie edukacji i rewalidacji osób z autyzmem, rehabilitantem,