Oferta jednostki
Miejskie Przedszkole nr 11"Krasnala Hałabały" w Jeleniej Górze
ul. Fryderyka Chopina 4, 58-570 Jelenia Góra
tel. 757553715
e-mail: sekretariat@przedszkole11.jgora.pl
WWW: http://www.przedszkole.sobieszow.org
imię i nazwisko dyrektora: Monika Sołek
Lista grup
Nazwa grupy | Szczegóły | Dodaj |
---|---|---|
dzieci młodsze |
Dzieci w wieku 3 lat![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dodaj do koszyka preferencji |
dzieci starsze |
Dzieci w wieku 6 lat![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dodaj do koszyka preferencji |
Dodatkowe informacje
Jednostka publiczna/niepubliczna:
Publiczna
Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
Nieprzystosowany
Godziny pracy:
06:00 - 17:00
Własny budynek:
Tak
Własny ogród:
Tak
Opis jednostki
Przedszkole znajduje się w Jeleniej Górze - dzielnica Sobieszów. W przedszkolu funkcjonuje pięć grup dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Grupy mogą być "mieszane" tzn. w grupach mogą znaleźć się dzieci z różnego roku urodzenia. Podział grup warunkuje nabór.
Przedszkole zapewnia trzy posiłki, dwa razy w tygodniu dz. mają możliwość skomponowania własnej kanapki tzw. "Piramida zdrowego żywienia." W ciągu dnia dzieci mają nieograniczony dostęp do picia wody mineralnej.
Posiłki w godzinach :
08.30 - I śniadanie,
11.30 - II śniadanie,
13.30 - obiad.
W przedszkolu zatrudnionych jest 11 nauczycieli z wykształceniem wyższym pedagogicznym. Przedszkole funkcjonuje w budynku wolnostojącym. Dla każdej grupy przedszkolnej są przydzielone dwie sale zabaw. Przedszkole wyposażone jest w bardzo wiele atrakcyjnych pomocy dydaktycznych i przyborów do: plastyki, gimnastyki, do zabaw badawczych i eksperymentów, pomocy do kodowania. Ogród przedszkolny jest duży, przestronny i słoneczny.
PROGRAMY:
Przedszkole realizuje minimum programowe wychowania przedszkolnego w oparciu o program:„ Wychowania Przedszkolnego" wydawnictwo mac Edukacja. autor:W. Żaba- Żabińska, W. Majewska, R. Paździo
Programy autorskie przedszkola to:
1.Program radzenia sobie z emocjami "Dziecko w świecie emocji".
Przedszkole realizuje ogólnopolski program "Optymistyczne przedszkole", którego autorkami są M. Nawrot oraz I. Dzierzgowska. Jakie cechy posiadają optymistyczne przedszkolaki?
1. Są pełne inicjatyw, odważne, samodzielne, chętnie się uczą, mają szerokie zainteresowania i wiele talentów.
2. Są kreatywne i pełne fantazji.
3. Odróżniają dobro od zła, są empatyczne, są współczujące i bardzo przyjazne.
4. Dzięki odpowiednim pochwałom i sposobom wyjaśniania porażek i sukcesów nasze przedszkolaki mają
zrównoważony obraz siebie samych, poczucie pewności i wiary w swoje możliwości.
5. Wolą współpracę niż rywalizację.
W każdej grupie jeden raz w miesiącu odbywają się tzw. "zajęcia otwarte " dla rodziców, podczas zajęć dzieci mają możliwość prezentacji swoich umiejętności.
WSPÓŁPRACA:
1.Karkonoski Park Narodowy.
2.Dolnośląski Zespół Parków Krajobrazowych.
3.Biblioteka Publiczna.
4.MDK" Muflon."
5. Filharmonia Dolnośląska.
6.Teatr Animacji .
7.Straż Pożarna.
9.Policja.
10. Szkoła Podstawowa Nr 15.
UROCZYSTOŚCI:
1.Dzień Przedszkolaka.
Dzień Kropki.
2.Przegląd Przedszkolnej Twórczości Patriotycznej.
3.Międzynarodowy Dzień Misia.
5.Festyn jesienny.
6.Festyn rodzinny.
7.Dzień Babci i Dziadka.
8. Dzień Kota
9.Bal Karnawałowy.
10.I Dzień Wiosny.
11. Dzień Optymizmu.
12. Dzień Dziecka.
13. Dzień Mamy i Taty .
Realizowane programy i metody pracy uwzględniają wyposażanie dzieci w kompetencje kluczowe: Rozumienie i tworzenie informacji, Porozumiewanie się w językach obcych,Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii,Kompetencje cyfrowe,Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się,Kompetencje obywatelskie,Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości,Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
NASZE PRZEDSZKOLE: otwarte jest na potrzeby dzieci i rodziców; promuje działania twórcze; zapewnia wszechstronny, radosny, bezpieczny rozwój wszystkim wychowankom; wspomaga dzieci w rozwoju uzdolnień i kształtuje czynności intelektualne niezbędne w codziennym życiu i w dalszej edukacji; wychowuje tak, aby dzieci lepiej orientowały się w tym, co jest dobre a co złe; kształtuje u dzieci odporność emocjonalną, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach nowych i trudnych włącznie z sytuacją porażki, rozwija umiejętności społeczne, które warunkują poprawność relacji z dziećmi i dorosłymi, kształtuje postawy "zdrowego stylu życia";wprowadza dzieci w świat sztuki, kształtuje poczucie przynależności społecznej i narodowej.