Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do przedszkoli - Miasto Świdnik

Oferta jednostki

Szkoła Podstawowa nr 5 im. J. Kusocińskiego

ul. Jarzębinowa 6, 21-040 Świdnik

tel. 81 751 33 71

e-mail: info@sp5.swidnik.pl

WWW: http://www.sp5.swidnik.pl

imię i nazwisko dyrektora: Tomasz Szydło

Lista grup

Nazwa grupy Szczegóły
Montessori 3 latki Dzieci w wieku 3 latDzieci w wieku 3 lat Opieka całodzienna z wyżywieniemOpieka całodzienna z wyżywieniem WyżywienieWyżywienie AngielskiAngielski

Dodatkowe informacje

Jednostka publiczna/niepubliczna:
Publiczna
Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
Przystosowany
Godziny pracy:
06:30 - 16:30
Własny budynek:
Tak
Własny ogród:
Tak

Opis jednostki



Szkoła
Podstawowa nr 5 im. Janusza Kusocińskiego w Świdniku, w roku szkolnym 2024/25
będzie organizować wychowanie przedszkolne w grupach liczących po 25 dzieci w pełnym wymiarze godzin.

1) Dwie grupy dzieci 3-4-5
letnich
pracujące zgodnie z pedagogiką
Marii Montessori.


Grupy
mieszczą się w najnowszych w szkole i gminie pomieszczeniach, doskonale
wyposażonych zarówno w pomoce, sprzęt multimedialny jak również meble i inne środki
dydaktyczne, które są w pełni dostosowane do potrzeb dzieci i ich rodziców.
Możliwość spożywania posiłków w formie cateringu. Prowadzone będą zajęcia
rozwijające, zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego m.in. z:
rytmiki, j. angielskiego, zajęć kształtujących kreatywność jak również religii
lub etyki oraz zajęć specjalistycznych np. logopedycznych. Głównym celem metody
Marii Montessori jest pomoc dziecku w osiągnięciu przez nie pełnego, rozwoju we
wszystkich sferach. Zajęcia sprzyjają rozwijaniu zdolności społecznych,
emocjonalnemu wzrastaniu oraz podnoszeniu sprawności fizycznej, jak również
rozwijaniu talentów poznawczych i intelektualnych. Pod dyskretnym, ale
zdecydowanym kierownictwem nauczyciela, całościowy program edukacji pozwala
dziecku doświadczyć radości uczenia się oraz rozwija poczucie jego własnej
wartości. Daje możliwość przeprowadzania prostych doświadczeń, które służą do
poznawania świata. Bardzo ważne jest otoczenie dziecka, pozwalające na jego
harmonijny rozwój. Wszystkie materiały są łatwo dostępne tak, aby dziecko mogło
bez problemu po nie sięgnąć.

2) Jedna grupa dzieci 6 letnich

Grupa 0, pracująca zgodnie z wybranymi elementami pedagogiki Marii Montessori


Zapewniamy
doskonale przygotowane pomieszczenia, wyposażone zarówno w meble jak również
pomoce dydaktyczne m.in. projektor, tablica multimedialna oraz możliwość
korzystania z wyposażenia i obiektów szkolnych np. placów zabaw, boisk, sal
gimnastycznych, sprzętu komputerowego, podłogi interaktywnej itd. Możliwość
spożywania posiłków w formie cateringu. Prowadzone będą zajęcia rozwijające,
zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego m.in. z: rytmiki, j.
angielskiego, zajęć kształtujących kreatywność, nauki pływania jak również
religii lub etyki.



Edukacja
matematyczna w przedszkolu ma przygotować dziecko do posługiwania się pojęciami
matematycznymi, do zrozumienia których dochodzą poprzez samodzielne działanie.
Zabawy i gry dydaktyczne odgrywają tutaj istotną rolę w rozwijaniu kompetencji
matematycznych. Pomagają one w kształtowaniu pojęć matematycznych, zdobywaniu
doświadczeń w działaniu przez ćwiczenie technik umożliwiających zrozumienie
matematyki.



Komunikacja
językowa jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka. Dzieci chętnie opisują
otaczającą je rzeczywistość, są ciekawe świata i zadają wiele pytań.
Wykorzystujemy tą aktywność do wdrażania języka angielskiego w codziennych
sytuacjach i zabawie. Jednym z głównych celów kształcenia językowego w edukacji
przedszkolnej jest osłuchanie się dzieci z językiem obcym i zwrócenie ich uwagi
na inne brzmienie języka obcego niż język ojczysty. W tej grupie istnieje możliwość organizacji zajęć dodatkowych z drugiego języka obcego np. hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, francuskiego lub nawet japońskiego.  



Gwarantujemy
bardzo dobre przygotowanie do nauki w klasie pierwszej w sferze poznawczej,
emocjonalnej i społecznej. Zapewniamy pełną realizację podstawy programowej. W
oddziałach przedszkolnych odkrywamy wszechstronnie młodego człowieka,
wskazujemy w jaki sposób rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy
warunkują się wzajemnie. Bardzo ważne jest u dziecka odpowiednie wartościowanie
emocjonalne sytuacji i doświadczeń, aby stymulować jego rozwój. Ważna jest
przestrzeń, którą powinien organizować nauczyciel, żeby dzieci mogły
poszukiwać, badać, eksplorować i gromadzić doświadczenia.



Doświadczenia,
a nie forsowanie celów do osiągnięcia przez dzieci są kolejnym przejawem troski
o rozumne wychowanie i pozostawienie dziecka w bezpiecznej wolnej przestrzeni
prawdziwego dzieciństwa z jednoczesnym podkreśleniem ważnych edukacyjnych
aspektów aktywności dzieci w tym czasie. Dziecko w oddziale przedszkolnym
nadaje znaczenie swoim konstrukcjom i wytworom. Odkrywa funkcjonalność
poznanych znaków, kształtów, form i ich znaczenie. Nauczyciele są bardzo
zaangażowani w tzw. problemy adaptacyjne współczesnych dzieci. To ważne
zagadnienie często jest kojarzone jedynie z pierwszym wejściem do szkoły
dzieci. Dotyczy ono jednak wielu etapów życia człowieka. Dlatego w naszych
oddziałach przedszkolnych kładziemy szczególny nacisk na pomoc dzieciom w
przeżywaniu kryzysu adaptacyjnego w różnych momentach życia. Zwracamy uwagę na
szybkie tempo rozwoju cywilizacji, nowoczesne technologie i mnogość źródeł
informacji w otoczeniu dziecka.