Zasady naboru
ZASADY PROWADZENIA
POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
NA ROK
SZKOLNY 2023/2024
Podstawa prawna:
· Rozdział 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 ze zm.).
·
Uchwała Nr LXVII/758/2023 Rady Miasta
Świdnik z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą
punktów obowiązujących w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli,
oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę
Miejską Świdnik.
·
Uchwała Nr XXX/370/2020 Rady Miasta Świdnik z dnia 30
września 2020 r. w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i
oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę
Miejską Świdnik (Dz. Urz. Woj. Lub. z 2020 r., poz. 4935).
·
Zarządzenie OW Nr 28/2023 Burmistrza
Miasta Świdnik z dnia 31.01.2023 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i
postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów na rok
szkolny 2023/2024 do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w
publicznych szkołach podstawowych i do publicznych szkół podstawowych.
I.
PRZYJMOWANIE DO PRZEDSZKOLI ORAZ ODDZIAŁÓW
PRZEDSZKOLNYCH
W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH (informacje ogólne oraz zasady przyjęć)
W bieżącym
roku rekrutacja do przedszkoli publicznych oraz oddziałów przedszkolnych
w szkołach podstawowych będzie wspomagana systemem elektronicznym „Nabór Przedszkola”
firmy VULCAN. Taki sposób
zapewnia obiektywny i całkowicie bezpieczny nabór na wszystkich etapach.
Przedszkola i oddziały przedszkolne
w szkołach podstawowych zapewniają bezpłatne nauczanie, wychowanie
i opiekę przez 5 godzin dziennie. Pozostałe godziny są odpłatne dla
rodziców – na zasadach określonych w Uchwale Nr X/149/2019 Rady Miasta Świdnik z
dnia 27 czerwca 2019r. w sprawie określenia opłat za korzystanie z wychowania
przedszkolnego w Gminie Miejskiej Świdnik (Dz. U. Woj. Lub. z 2019, poz. 4110
oraz z 2022r., poz. 5212).
System elektroniczny daje możliwość
pełnego wykorzystania miejsc w przedszkolach i oddziałach
przedszkolnych w szkołach podstawowych – w przypadku liczby chętnych
przekraczających dopuszczalną normę w jednym przedszkolu/oddziale przedszkolnym
w szkole podstawowej istnieje możliwość automatycznego przyjęcia dziecka
do przedszkola /oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej wskazanego na
drugiej, trzeciej lub pozostałych preferencjach.
Rekrutacja
do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach
podstawowych rozpocznie się 6 marca 2023 r. Gmina Miejska Świdnik przygotowała na
zbliżający się rok szkolny 1 285
miejsc w przedszkolach publicznych oraz oddziałach przedszkolnych przy szkołach
podstawowych.
Oferta obejmuje 6 przedszkoli:
1) Przedszkole nr 2 im. Marii Konopnickiej, ul. gen. L. Okulickiego
19, wchodzące w skład Zespołu Przedszkoli Nr 1 w Świdniku.
2) Przedszkole nr 3 im. Jana Brzechwy, ul. Hotelowa 7, wchodzące
w skład Zespołu Przedszkoli Nr 1 w Świdniku.
3) Przedszkole nr 4 im. Kaprala Niedźwiedzia Wojtka, ul. Marszałka
Józefa Piłsudskiego 1, wchodzące w skład Zespołu Przedszkoli Nr 2 w Świdniku.
4) Przedszkole Integracyjne nr 5 im. Doroty Gellner, ul.
gen. J. Hallera 11 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 w Świdniku.
5) Przedszkole nr 6 im. Joanny Papuzińskiej, ul. Środkowa
2, wchodzące w skład Zespołu Przedszkoli Nr 2 w Świdniku.
6)
Przedszkole nr 7 im. Marii
Kownackiej, ul. ks. kanonika Jana Hryniewicza 7.
3 szkoły podstawowe z oddziałami
przedszkolnymi:
1)
Oddziały przedszkolne w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki, ul.
Mikołaja Kopernika 9a;
2)
Oddziały przedszkolne w Szkole Podstawowej nr 4 im. gen. Władysława Sikorskiego,
wchodzącej w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1, ul. Al. Wojska
Polskiego 27;
3)
Oddziały przedszkolne w Szkole Podstawowej nr 5 im. Janusza Kusocińskiego,
ul. Jarzębinowa 6;
a także:
1)
niepubliczne przedszkole, które będzie wyłonione w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego z zakresu
wychowania przedszkolnego.
W postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych (dalej przedszkoli) prowadzonych przez Gminę Miejską Świdnik biorą udział:
- dzieci
urodzone w latach 2017– 2020,
- dzieci z
rocznika 2016 i starsze, którym na podstawie opinii poradni psychologiczno –pedagogicznej
odroczono spełnianie obowiązku szkolnego.
Postępowanie rekrutacyjne do przedszkoli prowadzonych
przez Gminę Miejską Świdnik odbywa się na
wolne miejsca oraz obejmuje dzieci
zamieszkałe na terenie Gminy Miejskiej Świdnik.
UWAGA!
- Rodzice/prawni opiekunowie dzieci z rocznika 2021,
które ukończą 2,5 roku na dzień 1 września 2023 roku, mogą starać się o przyjęcie
ich do przedszkoli po zakończeniu postępowania uzupełniającego.
- Rodzice/prawni opiekunowie dzieci zamieszkujących
poza Gminą Miejską Świdnik mogą ubiegać się o przyjęcie dzieci do
przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miejską Świdnik po zakończeniu
postępowania uzupełniającego, jeśli w przedszkolach będą wolne miejsca.
- Rodzice/prawni opiekunowie, którzy zamierzają w roku
szkolnym 2023/2024 zapisać dziecko do innego przedszkola niż to, do
którego dziecko dotychczas uczęszcza, biorą udział w rekrutacji na takich
samych zasadach, jak dzieci zapisywane do przedszkola po raz pierwszy.
II.
KONTYNUACJA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Dzieci kontynuujące edukację przedszkolną w
dotychczasowym przedszkolu nie biorą udziału w rekrutacji. Rodzice
składają jedynie deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego
w roku szkolnym 2023/2024 w terminie od
27 lutego 2023r. do 05 marca 2023r., w przedszkolu/oddziale
przedszkolnym, do którego dziecko uczęszcza. Deklarację o kontynuowaniu
wychowania przedszkolnego otrzymają Państwo w przedszkolu dziecka.
III.
PODSTAWOWE POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE – KRYTERIA
REKRUTACYJNE
Kandydaci biorący udział w postępowaniu rekrutacyjnym
na rok szkolny 2023/2024 do przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miejską Świdnik,
przyjmowani są na podstawie liczby uzyskanych punktów w zależności od
spełnianych kryteriów. Kolejność
zgłoszeń nie ma wpływu na przyjęcie kandydata do przedszkola.
W pierwszym
etapie postępowania rekrutacyjnego – zgodnie z
art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021
r., poz. 1082 ze zm.) brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1.
wielodzietność
rodziny kandydata;
2.
niepełnosprawność
kandydata;
3.
niepełnosprawność
jednego z rodziców kandydata;
4.
niepełnosprawność
obojga rodziców kandydata;
5.
niepełnosprawność
rodzeństwa kandydata;
6.
samotne
wychowywanie kandydata w rodzinie;
7.
objęcie
kandydata pieczą zastępczą.
Wskazane kryteria mają, jednakową wartość, po 50 punktów każde.
Dokumenty niezbędne do potwierdzenia ww. kryteriów :
1)
oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego o
wielodzietności rodziny kandydata;
2)
kopia orzeczenia o niepełnosprawności lub o
stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz.
100);
3)
kopia prawomocnego wyroku sądu
rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o
samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z
jego rodzicem;
4)
kopia dokumentu potwierdzającego objęcie
dziecka pieczą zastępczą, zgodnie z ustawą
z dnia 9 czerwca 2011 r., o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 477 i
1700).
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie
postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu placówka nadal
dysponuje wolnymi miejscami, w drugim
etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria
określone w ww. Uchwale Rady Miasta Świdnik w sprawie ustalenia kryteriów wraz z liczbą punktów w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych
przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych
przez Gminę Miejską Świdnik.
Kryteria
brane pod uwagę w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do
przedszkoli/oddziałów przedszkolnych:
1) rozliczanie podatku
dochodowego od osób fizycznych, za ubiegły rok, według miejsca zamieszkania na
terenie Świdnika:
a) przez obojga
rodziców/opiekunów prawnych dziecka lub
rodzica/opiekuna prawnego samotnie wychowującego dziecko – 14 punktów,
b)
przez jednego z obojga rodziców/opiekunów prawnych - 7 punktów;
2)
praca zawodowa lub pobieranie nauki w systemie dziennym:
a) przez obojga rodziców/opiekunów prawnych dziecka lub
rodzica/opiekuna prawnego samotnie wychowującego dziecko – 12
punktów,
b) jednego z obojga rodziców/opiekunów prawnych
- 6 punktów;
3)
uczęszczanie
lub ubieganie się o przyjęcie rodzeństwa kandydata w roku szkolnym,
na który prowadzona jest rekrutacja, do tego samego przedszkola lub żłobka
znajdującego się w budynku przedszkola, do szkoły w budynku której funkcjonują
oddziały przedszkolne lub do zespołu szkolno-przedszkolnego, do których kandydat
ubiega się o przyjęcie – 5 punktów;
4) uczęszczanie dziecka do żłobka
znajdującego się w budynku przedszkola – 5 punktów;
5)
określenie
we wniosku przedszkola bądź oddziału przedszkolnego przeprowadzającego
rekrutację jako placówki:
a)
pierwszego wyboru – 3 punkty,
b)
drugiego wyboru – 2 punkty,
c)
trzeciego wyboru – 1 punkt;
6)
dochód
na osobę w rodzinie dziecka
a) w
przypadku dochodu w wysokości mniejszej lub równej 100% kwoty, o której mowa w
art. 5 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych -
kandydat uzyska 1 punkt,
b) w przypadku dochodu w wysokości
przekraczającej 100% kwoty, o której mowa w lit. a, liczbę punktów
oblicza się wg wzoru:
Dokumenty
niezbędne do potwierdzenia ww. kryteriów:
1)
kopia pierwszej strony
zeznania podatkowego opatrzonego prezentatą (pieczątką wpływu z datą) Pierwszego
Urzędu Skarbowego w Lublinie, właściwego dla osób zamieszkałych na terenie
Świdnika, lub zaświadczenie z urzędu
skarbowego potwierdzające fakt złożenia zeznania o wysokości osiągniętego
dochodu (poniesionej straty) za rok ubiegły,
lub urzędowe poświadczenie odbioru wydane przez elektroniczną skrzynkę
podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO);
2)
oświadczenie dotyczące
pracy zawodowej rodziców/opiekunów prawnych lub pobieranie przez
rodziców/opiekunów dziecka nauki w
systemie dziennym;
3)
oświadczenie dotyczące uczęszczania lub ubiegania się
o przyjęcie rodzeństwa kandydata w roku szkolnym, na który prowadzona
jest rekrutacja, do tego samego przedszkola lub żłobka znajdującego się w
budynku przedszkola, do szkoły w budynku której funkcjonują oddziały
przedszkolne lub do zespołu szkolno-przedszkolnego, do których kandydat ubiega
się o przyjęcie ;
4)
oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do żłobka
znajdującego się w budynku przedszkola;
5)
oświadczenie o dochodzie na osobę w rodzinie
kandydata.
Kopie dokumentów składane w pierwszym oraz drugim etapie rekrutacji winny być poświadczone za zgodność z oryginałem
przez rodzica/opiekuna kandydata, natomiast oświadczenia złożone pod
rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
UWAGA!
Kryterium dochodu jest najmniej punktowanym kryterium, jednak
szczególnie istotnym w sytuacji, gdy grupa kandydatów ubiegających się o
przyjęcie do danego przedszkola uzyska tyle samo punktów za pozostałe
kryteria.
Rodzice/prawni opiekunowie, którzy nie zechcą skorzystać z tego kryterium,
nie muszą składać oświadczenia o wysokości dochodu na osobę w rodzinie. Brak
oświadczenia będzie równoznaczny z uzyskaniem 0 pkt za to kryterium.
Zgodnie z przepisami (art. 131 ust. 9-10 ustawy Prawo oświatowe):
·
pod pojęciem dochodu rozumie się dochód, o którym mowa w art. 3 pkt 1
ustawy
z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 615, 1265 i 1070), z
tym że w przypadku przychodów podlegających opodatkowaniu na
zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c i art. 30e ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.
U. z 2022 r. poz. 2647 z późn. zm..), pomniejsza się je o koszty
uzyskania przychodu, zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki
na ubezpieczenia społeczne niezaliczone
do kosztów uzyskania przychodu oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne;
·
przy obliczaniu dochodu członka rodziny bierze się pod uwagę przeciętny
miesięczny dochód z 3 miesięcy wybranych spośród ostatnich 6 miesięcy
poprzedzających złożenie wniosku.
Zgodnie z art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach
rodzinnych
Dochód - to, po
odliczeniu kwot alimentów świadczonych na rzecz innych osób:
a) przychody podlegające opodatkowaniu na
zasadach określonych w art. 27, art. 30b,
art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128, z późn. zm.), pomniejszone
o koszty uzyskania
przychodu, należny podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na
ubezpieczenia społeczne niezaliczone do kosztów uzyskania przychodu oraz
składki na ubezpieczenie zdrowotne,
b)
dochód z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o
zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez
osoby fizyczne,
c) inne dochody niepodlegające opodatkowaniu na
podstawie przepisów o
podatku dochodowym od osób fizycznych:
·
renty
określone w przepisach o zaopatrzeniu inwalidów wojennych i wojskowych oraz
ich rodzin,
·
renty
wypłacone osobom represjonowanym i członkom ich rodzin, przyznane na zasadach określonych
w przepisach o zaopatrzeniu inwalidów wojennych i wojskowych oraz
ich rodzin,
·
świadczenie
pieniężne, dodatek kompensacyjny oraz ryczałt energetyczny określone w przepisach o świadczeniu pieniężnym i uprawnieniach
przysługujących żołnierzom zastępczej służby wojskowej przymusowo zatrudnianym
w kopalniach węgla, kamieniołomach, zakładach rud uranu i batalionach
budowlanych,
·
dodatek
kombatancki, ryczałt energetyczny i dodatek kompensacyjny określone w przepisach o kombatantach oraz niektórych osobach będących
ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,
·
świadczenie
pieniężne określone w przepisach o świadczeniu pieniężnym przysługującym osobom
deportowanym do pracy przymusowej oraz osadzonym w obozach pracy przez III
Rzeszę Niemiecką lub Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich,
·
ryczałt
energetyczny, emerytury i renty otrzymywane przez osoby, które utraciły wzrok w
wyniku działań wojennych w latach 1939-1945 lub eksplozji pozostałych po tej
wojnie niewypałów i niewybuchów,
·
renty
inwalidzkie z tytułu inwalidztwa wojennego, kwoty zaopatrzenia otrzymywane
przez ofiary wojny oraz członków ich rodzin, renty wypadkowe osób, których
inwalidztwo powstało w związku z przymusowym pobytem na robotach w III Rzeszy
Niemieckiej w latach 1939-1945, otrzymywane z zagranicy,
·
zasiłki
chorobowe określone w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników oraz w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych,
·
środki
bezzwrotnej pomocy zagranicznej otrzymywane od rządów państw obcych,
organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych,
pochodzące ze środków bezzwrotnej pomocy przyznanych na podstawie jednostronnej
deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami
przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w
przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem
podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej
na rzecz podmiotów, którym służyć ma ta pomoc,
·
należności
ze stosunku pracy lub z tytułu stypendium osób fizycznych mających miejsce
zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przebywających czasowo za
granicą - w wysokości odpowiadającej równowartości diet z tytułu podróży
służbowej poza granicami kraju ustalonych dla pracowników zatrudnionych w
państwowych lub samorządowych jednostkach sfery budżetowej na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z
2020 r. poz. 1320 oraz z 2021 r. poz. 1162),
·
należności
pieniężne wypłacone policjantom, żołnierzom, celnikom i pracownikom jednostek
wojskowych i jednostek policyjnych użytych poza granicami państwa w celu
udziału w konflikcie zbrojnym lub wzmocnienia sił państwa albo państw
sojuszniczych, misji pokojowej, akcji zapobieżenia aktom terroryzmu lub ich
skutkom, a także należności pieniężne wypłacone żołnierzom, policjantom,
celnikom i pracownikom pełniącym funkcje obserwatorów w misjach pokojowych
organizacji międzynarodowych i sił wielonarodowych,
·
należności
pieniężne ze stosunku służbowego otrzymywane w czasie służby kandydackiej przez
funkcjonariuszy Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej, Biura
Ochrony Rządu i Służby Więziennej, obliczone za okres, w którym osoby te
uzyskały dochód,
·
dochody
członków rolniczych spółdzielni produkcyjnych z tytułu członkostwa w rolniczej
spółdzielni produkcyjnej, pomniejszone o składki na ubezpieczenia społeczne,
·
alimenty
na rzecz dzieci,
·
stypendia
doktoranckie przyznane na podstawie art. 209 ust. 1 i 7 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o
szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478, 619, 1630, 2141 i 2232
), stypendia sportowe przyznane na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o
sporcie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1133 oraz z 2021 r. poz. 2054 i 2142) oraz inne
stypendia o charakterze socjalnym przyznane uczniom lub studentom,
·
kwoty
diet nieopodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych, otrzymywane przez
osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych i
obywatelskich,
·
należności
pieniężne otrzymywane z tytułu wynajmu pokoi gościnnych w budynkach
mieszkalnych położonych na terenach wiejskich w gospodarstwie rolnym osobom
przebywającym na wypoczynku oraz uzyskane z tytułu wyżywienia tych osób,
·
dodatki
za tajne nauczanie określone w ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz.
U. z 2021 r. poz. 1762),
·
dochody
uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie zezwolenia na
terenie specjalnej strefy ekonomicznej określonej w przepisach o specjalnych strefach ekonomicznych,
·
ekwiwalenty
pieniężne za deputaty węglowe określone w przepisach o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji
przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe",
·
ekwiwalenty
z tytułu prawa do bezpłatnego węgla określone w przepisach o restrukturyzacji
górnictwa węgla kamiennego w latach 2003-2006,
·
świadczenia
określone w przepisach o wykonywaniu mandatu posła i senatora,
·
dochody
uzyskane z gospodarstwa rolnego,
·
dochody
uzyskiwane za granicą Rzeczypospolitej Polskiej, pomniejszone odpowiednio o
zapłacone za granicą Rzeczypospolitej Polskiej: podatek dochodowy oraz składki
na obowiązkowe ubezpieczenie społeczne i obowiązkowe ubezpieczenie zdrowotne,
·
renty
określone w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków
pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji
Rolnej oraz w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem
środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich,
·
zaliczkę
alimentacyjną określoną w przepisach o postępowaniu wobec dłużników
alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej,
·
świadczenia
pieniężne wypłacane w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów,
·
pomoc
materialną o charakterze socjalnym określoną w art. 90c ust. 2 ustawy z dnia 7
września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) oraz świadczenia,
o których mowa w art. 86 ust. 1 pkt 1-3 i 5 oraz art. 212 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o
szkolnictwie wyższym i nauce,
·
kwoty
otrzymane na podstawie art. 27f ust. 8-10 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym
od osób fizycznych,
·
świadczenie
pieniężne określone w ustawie z dnia 20 marca 2015 r. o działaczach opozycji
antykomunistycznej oraz osobach represjonowanych z powodów politycznych (Dz. U.
z 2021 r. poz. 1255),
·
świadczenie
rodzicielskie,
·
zasiłek
macierzyński, o którym mowa w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników,
·
stypendia
dla bezrobotnych finansowane ze środków Unii Europejskiej lub Funduszu Pracy,
niezależnie od podmiotu, który je wypłaca,
·
przychody
wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 148 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym
od osób fizycznych, pomniejszone o składki na ubezpieczenia społeczne oraz
składki na ubezpieczenia zdrowotne,
·
przychody
wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 152 lit. a, b i d oraz pkt 153 lit. a, b i d ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym
od osób fizycznych, oraz art. 21 ust. 1 pkt 154 tej ustawy w zakresie przychodów ze stosunku
służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej, spółdzielczego stosunku pracy, z
umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym
od osób fizycznych, zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25
czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie
choroby i macierzyństwa, pomniejszone o składki na ubezpieczenia społeczne oraz
składki na ubezpieczenia zdrowotne,
·
przychody
wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 152 lit. c, pkt 153 lit. c oraz pkt 154 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym
od osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanych
według zasad określonych w art. 27 i art. 30c tej ustawy, pomniejszone o składki na ubezpieczenia
społeczne oraz składki na ubezpieczenia zdrowotne,
·
dochody z
pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej w formie ryczałtu od
przychodów ewidencjonowanych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 lit. c, pkt 153 lit. c i pkt 154 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym
od osób fizycznych, ustalone zgodnie z art. 5 ust. 7a;
UWAGA! Zgodnie z art. 150 ust. 7 ustawy prawo
oświatowe, przewodniczący komisji
rekrutacyjnej może żądać od wnioskodawcy dostarczenia dokumentów
potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach dołączonych do wniosku
lub może zwrócić się do Burmistrza Miasta Świdnik o potwierdzenie tych okoliczności.
IV.
TERMINY
PRZEPROWADZANIA POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO I POSTĘPOWANIA UZUPEŁNIAJĄCEGO
Rodzaj czynności |
Postępowanie
rekrutacyjne |
Postępowanie
uzupełniające |
Złożenie wniosku przy pomocy systemu elektronicznego „Nabór Przedszkola” firmy VULCAN, o przyjęcie do
przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego, oddziału przedszkolnego
wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub
kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
od 06.03.2023 r. do 24.03.2023 r. |
od 05.06.2023 r. do 15.06.2023 r. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do danej
jednostki wychowania przedszkolnego przedszkola i dokumentów potwierdzających
spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w
postępowaniu rekrutacyjnym. |
od 27.03.2023 r. do 07.04.2023 r. |
od 19.06.2023 r. do 27.06.2023 r. |
Podanie do
publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów
zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych |
11.04.2023 r. |
28.06.2023 r. |
Potwierdzenie
przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci oświadczenia |
od 11.04.2023 r. do 17.04.2023 r. |
od 28.06.2023 r. do 05.07.2023 r. |
Podanie do
publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych |
18.04.2023 r. |
06.07.2022 r. |
Postępowanie
rekrutacyjne prowadzone jest na wniosek rodzica/opiekuna prawnego.
Formularz
wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola na rok szkolny 2023/2024 będzie
dostępny do wypełnienia, na stronie internetowej pod adresem: https://naborp-kandydat.vulcan.net.pl/swidnik.
Login i hasło tworzy się podczas pierwszego
wypełniania wniosku.
Wniosek może być złożony do nie
więcej niż pięciu wybranych przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach
podstawowych.
V.
INSTRUKCJA SKŁADANIA WNIOSKU
Aby uczestniczyć w rekrutacji dziecka do
przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej należy
w terminie rekrutacji, tj. od 6 marca br. do dnia
24 marca br.:
- Wejść na stronę:
https://naborp-kandydat.vulcan.net.pl/swidnik.
- W lewym panelu wejść w zakładkę: aplikacje dla
rodziców/kandydatów
- Kliknąć w zakładkę: elektroniczna rekrutacja do
przedszkoli.
Widoczny będzie tam panel programu rekrutacyjnego.
Proces wprowadzania wniosku należy rozpocząć klikając w zakładkę „zgłoś
kandydaturę”. Następnie, postępując zgodnie ze wskazówkami podanymi
w programie należy uzupełnić wniosek o przyjęcie do przedszkola lub
oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, wraz z załącznikami.
Składanie wniosku o przyjęcie dziecka do
przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej:
·
Osoby
posiadające podpis kwalifikowany lub profil zaufany, mogą wypełnić wniosek wraz
z wymaganymi załącznikami drogą elektroniczną, bez konieczności
dostarczania wniosku w formie papierowej do przedszkola/oddziału
przedszkolnego w szkole podstawowej. W takim przypadku niezbędne są
podpisy kwalifikowane obojga rodziców/opiekunów prawnych.
W przypadku rodzica/opiekuna samotnie wychowującego dziecko wymagany jest
wyłącznie jego podpis.
·
Osoby nie
mające możliwości podpisania wniosku w formie elektronicznej mogą:
o
Wypełnić
wniosek w formie elektronicznej, wydrukować go, podpisać i dołączając
wymagane załączniki, złożyć w placówce pierwszego wyboru w dniach 06-24.03.2023 roku,
o
Wydrukować
czysty wniosek z zakładki „pliki do pobrania”, wypełnić
go odręcznie i dołączając wymagane załączniki, złożyć w placówce pierwszego
wyboru, w dniach w dniach 06-24.03.2023 roku.
VI.
PROCEDURA ODWOŁAWCZA -
art. 158 ust. 6-9 ustawy prawo oświatowe.
2. Komisja
rekrutacyjna sporządza i wydaje uzasadnienia odmowy przyjęcia w terminie 3 dni
od dnia złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
3. Rodzic/opiekun
kandydata może złożyć do dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły
lub publicznej placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej
wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia w terminie 3 dni od
terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia.
4.
Dyrektor
publicznego przedszkola, publicznej szkoły lub publicznej placówki rozpatruje
odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym
uzasadnieniu odmowy przyjęcia w terminie 3 dni od dnia złożenia odwołania od rozstrzygnięcia
komisji rekrutacyjnej do dyrektora.
Na
rozstrzygnięcie dyrektora danego publicznego przedszkola, publicznej szkoły lub
publicznej placówki służy skarga do sądu administracyjnego.