Oferta jednostki
Przedszkole Miejskie nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi Tęcza
ul. Bydgoska 15, 72-600 Świnoujście
tel. 91 350 85 05
e-mail: przedszkole11@tecza.swi.pl
WWW: http://p11tecza.edupage.org
imię i nazwisko dyrektora: Magda Lange
Lista grup
Nazwa grupy | Szczegóły |
---|---|
3-latki | Dzieci młodsze niż 3 lata Dzieci w wieku 3 lat Opieka całodzienna z wyżywieniem Wyżywienie Niemiecki |
Dodatkowe informacje
Jednostka publiczna/niepubliczna:
Publiczna
Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
Przystosowany
Godziny pracy:
06:30 - 16:30
Własny budynek:
Tak
Własny ogród:
Tak
Monitoring:
Tak
Opis jednostki
PRZEDSZKOLE „PRZEDSZKOLE RÓWNYCH SZANS”
Przedszkole zlokalizowane jest na terenie dzielnicy osiedlowej w pobliżu lasu, mieści się w wolno stojącym, nowym budynku. Sale są wielofunkcyjne, duże, jasne, estetyczne, dobrze wyposażone w pomoce dydaktyczne, zabawki, kąciki zabaw, meble dziecięce dostosowane do wzrostu dzieci. Placówka poza bazą administracyjną posiada 8 sal dziecięcych, salę gimnastyczną z widownią, wewnętrzny plac zabaw. Do dyspozycji dzieci i nauczycieli są gabinety, w których odbywają się zajęcia specjalistyczne, m.in. logopedia, terapia wielozmysłowa, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, korekcyjno - kompensacyjne, zajęcia w Sali Doświadczania Świata, zajęcia z Integracji Sensorycznej, zajęcia Biofeedback, muzykoterapia, fizjoterapia. W każdej sali przedszkolnej znajdują się monitory multimedialne, wykorzystywane przez nauczycieli podczas zajęć dydaktyczno-wychowawczych. W przedszkolu znajduje się również sala komputerowa wyposażona w 14 stanowisk komputerowych przeznaczonych dla dzieci. Dzieci podczas pobytu w przedszkolu mogą korzystać z placu zabaw, który jest wyposażony w sprzęty terenowe. Na terenie ogrodu znajdują się również dwie duże piaskownice i boisko przystosowane do gry w piłkę nożną, koszykówkę i siatkówkę. W przedszkolu pracuje wykwalifikowana kadra pedagogiczna, wszyscy nauczyciele posiadają wymagane kwalifikacje do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i dzieckiem niepełnosprawnym.
Posiadają kwalifikacje: wyższe magisterskie z kwalifikacjami do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkola: wychowanie wczesnoszkolne i przedszkolne, kształcenie zintegrowane, logopedia, terapia pedagogiczna, pedagogika, psychologia, kształcenie dzieci z autyzmem, oligofrenopedagogika, surdopedagogika, terapia z zakresu Biofeedback, terapia Integracji Sensorycznej, muzykoterapia.
W przedszkolu organizuje się osiem grup: trzy grupy ogólnodostępne po 25 dzieci i pięć grupy integracyjne po 20 dzieci.
Posiadają kwalifikacje: wyższe magisterskie z kwalifikacjami do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkola: wychowanie wczesnoszkolne i przedszkolne, kształcenie zintegrowane, logopedia, terapia pedagogiczna, pedagogika, psychologia, kształcenie dzieci z autyzmem, oligofrenopedagogika, surdopedagogika, terapia z zakresu Biofeedback, terapia Integracji Sensorycznej, muzykoterapia.
W przedszkolu organizuje się osiem grup: trzy grupy ogólnodostępne po 25 dzieci i pięć grupy integracyjne po 20 dzieci.
Cele strategiczne przedszkola:
- zapewnienie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka,
- wzmacnianie poczucia wartości dziecka i jego indywidualnych predyspozycji oraz zainteresowań,
- poszerzanie wiedzy dzieci i rozwijanie umiejętności określonych w podstawie programowej,
- rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci,
- rozbudzanie dziecięcej ciekawości otaczającym światem i motywowanie do podejmowania różnorodnych aktywności,
- wyrównanie szans edukacyjnych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, niepełnosprawnych oraz posiadających trudności w zakresie poszczególnych sfer,
- rozwijanie akceptacji i tolerancji dla niepowtarzalności i wyjątkowości drugiego człowieka, w szczególności poszanowania dla dzieci niepełnosprawnych oraz o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- rozwijanie postawy odpowiedzialności dzieci za działania własne i działania podejmowane w grupie,
- stworzenie atmosfery wzajemnej życzliwości, przyjaźni, dobra oraz bezpieczeństwa służącego wszechstronnemu rozwojowi dziecka,
- doskonalenie procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci poprzez planowanie, monitorowanie i wyciąganie wniosków,
- rozwijanie pracy zespołowej nauczycieli i współpracy w zakresie planowania przebiegu procesu edukacyjnego, realizacji i analizy efektów podjętych działań,
- angażowanie rodziców w realizację podejmowanych działań na rzecz rozwoju dziecka i potrzeb przedszkola oraz wspieranie rodziców w wychowaniu dziecka,
- rozwijanie współpracy z instytucjami, organizacjami działającymi w lokalnym środowisku i za granicą, która ma pozytywnie wpłynąć na wzajemny rozwój i rozwój dzieci,
- zarządzanie zapewnia funkcjonowanie przedszkola zgodnie z przyjętą koncepcją.
- zapewnienie optymalnych warunków do realizacji wizji i misji , a tym samym do zdrowego i bezpiecznego pobytu dzieci w przedszkolu.
Wizja przedszkola:
Przedszkole Miejskie nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi "Tęcza" w Świnoujściu jest środowiskiem otwartym; otwartym na autentyczne relacje rodzice-nauczyciele-dzieci, społecznością uczącą się i wychowującą siebie nawzajem – w duchu miłości i współodpowiedzialności;
otwartym na indywidualne potrzeby, możliwości i zdolności dzieci, ale także potrzeby i aspiracje nauczycieli oraz rodziców, wspierającym ich w odkrywaniu i realizacji własnych życiowych zamierzeń; otwartym wreszcie na współpracę zarówno wewnątrz
przedszkola, jak i z zewnętrznymi partnerami z szeroko pojętej społeczności lokalnej, dążącym do poszukiwania nowych idei i inicjatyw. Jest zarazem przedszkolem, które tworzy środowisko bezpieczne, charakteryzujące się, szczególnie ze strony kadry, spójnością w kontekście promowania fundamentalnych zasad, opierających się na systemie wartości w poszanowaniu godności człowieka i otwartości na dialog.
otwartym na indywidualne potrzeby, możliwości i zdolności dzieci, ale także potrzeby i aspiracje nauczycieli oraz rodziców, wspierającym ich w odkrywaniu i realizacji własnych życiowych zamierzeń; otwartym wreszcie na współpracę zarówno wewnątrz
przedszkola, jak i z zewnętrznymi partnerami z szeroko pojętej społeczności lokalnej, dążącym do poszukiwania nowych idei i inicjatyw. Jest zarazem przedszkolem, które tworzy środowisko bezpieczne, charakteryzujące się, szczególnie ze strony kadry, spójnością w kontekście promowania fundamentalnych zasad, opierających się na systemie wartości w poszanowaniu godności człowieka i otwartości na dialog.
Misja przedszkola:
"Nauczyciel to ktoś, kto widzi w każdym dziecku wyjątkową osobę i zachęca je do rozwijania jego indywidualnych talentów oraz mocnych stron." Barbara Cage
Przedszkole Miejskie nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi
„Tęcza” jest placówką oświatową, która realizuje podstawę programową wychowania
przedszkolnego. To miejsce dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym, zarówno
dzieci w normie rozwojowej, jak również tych, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, czy dzieci niepełnosprawnych. Nasze przedszkole to placówka, która
oferuje swym wychowankom zrozumienie ich indywidulanej sytuacji, potrzeb,
możliwości i zainteresowań oraz dostosowuje swe działania w taki sposób, by
każde dziecko mogło się harmonijnie
i wszechstronnie rozwijać. Najistotniejszą kwestią we wsparciu dziecka jest rozpoznanie
sytuacji, potrzeb i jego możliwości, określenie mocnych i słabych stron. Tylko
dzięki takiej wiedzy zespół nauczycieli i specjalistów może podejmować
działania, które będą wspierać naturalny rozwój dziecka, w atmosferze pełnej akceptacji,
empatii, życzliwości, zaufania, szacunku i cierpliwości.
„Tęcza” jest placówką oświatową, która realizuje podstawę programową wychowania
przedszkolnego. To miejsce dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym, zarówno
dzieci w normie rozwojowej, jak również tych, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, czy dzieci niepełnosprawnych. Nasze przedszkole to placówka, która
oferuje swym wychowankom zrozumienie ich indywidulanej sytuacji, potrzeb,
możliwości i zainteresowań oraz dostosowuje swe działania w taki sposób, by
każde dziecko mogło się harmonijnie
i wszechstronnie rozwijać. Najistotniejszą kwestią we wsparciu dziecka jest rozpoznanie
sytuacji, potrzeb i jego możliwości, określenie mocnych i słabych stron. Tylko
dzięki takiej wiedzy zespół nauczycieli i specjalistów może podejmować
działania, które będą wspierać naturalny rozwój dziecka, w atmosferze pełnej akceptacji,
empatii, życzliwości, zaufania, szacunku i cierpliwości.
Model absolwenta:
Dziecko kończące przedszkole na miarę swojego wieku i potencjału rozwojowego:
wykazuje:
- motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
- zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
- umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
- umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość,
- umiejętność współpracy w grupie,
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
- tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
- samodzielność,
- odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami)
- zdolność do obdarzania innych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla nich sposób,
- wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia,
- podstawową wiedzę o świecie,
umie:
- cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,
rozumie, zna, przestrzega:
- praw dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
- zasad bezpieczeństwa, zasad higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,
- zasad kultury współżycia i postępowania,
- kultury i dziedzictwa własnego regionu, symboli narodowych,
- zasad poszanowania przyrody i środowiska,
nie obawia się:
- występować publicznie – reprezentować grupę, przedszkole,
- mówić o swoich pomysłach, osiągnięciach, sukcesach,
- wykazywać inicjatywy w działaniu,
- wyrażania swoich uczuć.