Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do przedszkoli

Oferta jednostki

Przedszkole Miejskie nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi Tęcza

ul. Bydgoska 15, 72-600 Świnoujście

tel. 91 350 85 05

e-mail: przedszkole11@tecza.swi.pl

WWW: http://p11tecza.edupage.org

imię i nazwisko dyrektora: Magda Lange

Lista grup

Nazwa grupy Szczegóły
3-latki Dzieci młodsze niż 3 lataDzieci młodsze niż 3 lata Dzieci w wieku 3 latDzieci w wieku 3 lat Opieka całodzienna z wyżywieniemOpieka całodzienna z wyżywieniem WyżywienieWyżywienie NiemieckiNiemiecki

Dodatkowe informacje

Jednostka publiczna/niepubliczna:
Publiczna
Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
Przystosowany
Godziny pracy:
06:30 - 16:30
Własny budynek:
Tak
Własny ogród:
Tak
Monitoring:
Tak

Opis jednostki

PRZEDSZKOLE „PRZEDSZKOLE RÓWNYCH SZANS”
 

Przedszkole zlokalizowane jest na terenie dzielnicy osiedlowej w pobliżu lasu, mieści się w wolno stojącym, nowym budynku. Sale są wielofunkcyjne, duże, jasne, estetyczne, dobrze wyposażone w pomoce dydaktyczne, zabawki, kąciki zabaw, meble dziecięce dostosowane do wzrostu dzieci. Placówka poza bazą administracyjną posiada 8 sal dziecięcych, salę gimnastyczną z widownią, wewnętrzny plac zabaw. Do dyspozycji dzieci i nauczycieli są gabinety, w których odbywają się zajęcia specjalistyczne, m.in. logopedia, terapia wielozmysłowa, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, korekcyjno - kompensacyjne, zajęcia w Sali Doświadczania Świata, zajęcia z Integracji Sensorycznej, zajęcia Biofeedback, muzykoterapia, fizjoterapia. W każdej sali przedszkolnej znajdują się monitory multimedialne, wykorzystywane przez nauczycieli podczas zajęć dydaktyczno-wychowawczych. W przedszkolu znajduje się również sala komputerowa wyposażona w 14 stanowisk komputerowych przeznaczonych dla dzieci. Dzieci podczas pobytu w przedszkolu mogą korzystać z placu zabaw, który jest wyposażony w sprzęty terenowe. Na terenie ogrodu znajdują się również dwie duże piaskownice i boisko przystosowane do gry w piłkę nożną, koszykówkę i siatkówkę. W przedszkolu pracuje wykwalifikowana kadra pedagogiczna, wszyscy nauczyciele posiadają wymagane kwalifikacje do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i dzieckiem niepełnosprawnym.
Posiadają kwalifikacje: wyższe magisterskie z kwalifikacjami do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkola: wychowanie wczesnoszkolne i przedszkolne, kształcenie zintegrowane, logopedia, terapia pedagogiczna, pedagogika, psychologia, kształcenie dzieci z autyzmem, oligofrenopedagogika, surdopedagogika, terapia z zakresu Biofeedback, terapia Integracji Sensorycznej, muzykoterapia.

W przedszkolu organizuje się osiem grup: trzy grupy ogólnodostępne po 25 dzieci i pięć grupy integracyjne po 20 dzieci. 
 
Cele strategiczne przedszkola: 
  • zapewnienie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka,
  • wzmacnianie poczucia wartości dziecka i jego indywidualnych predyspozycji oraz zainteresowań,
  • poszerzanie wiedzy dzieci i rozwijanie umiejętności określonych w podstawie programowej,
  • rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci,
  • rozbudzanie dziecięcej ciekawości otaczającym światem i motywowanie do podejmowania różnorodnych aktywności,
  • wyrównanie szans edukacyjnych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, niepełnosprawnych oraz posiadających trudności w zakresie poszczególnych sfer,
  • rozwijanie akceptacji i tolerancji dla niepowtarzalności i wyjątkowości drugiego człowieka, w szczególności poszanowania dla dzieci niepełnosprawnych oraz o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
  • rozwijanie postawy odpowiedzialności dzieci za działania własne i działania podejmowane w grupie,
  • stworzenie atmosfery wzajemnej życzliwości, przyjaźni, dobra oraz bezpieczeństwa służącego wszechstronnemu rozwojowi dziecka,
  • doskonalenie procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci poprzez planowanie, monitorowanie i wyciąganie wniosków,
  • rozwijanie pracy zespołowej nauczycieli i współpracy w zakresie planowania przebiegu procesu edukacyjnego, realizacji i analizy efektów podjętych działań,
  • angażowanie rodziców w realizację podejmowanych działań na rzecz rozwoju dziecka i potrzeb przedszkola oraz wspieranie rodziców w wychowaniu dziecka,
  • rozwijanie współpracy z instytucjami, organizacjami działającymi w lokalnym środowisku i za granicą, która ma pozytywnie wpłynąć na wzajemny rozwój i rozwój dzieci,
  • zarządzanie zapewnia funkcjonowanie przedszkola zgodnie z przyjętą koncepcją.
  • zapewnienie optymalnych warunków do realizacji wizji i misji , a tym samym do zdrowego i bezpiecznego pobytu dzieci w przedszkolu.

Wizja przedszkola: 

Przedszkole Miejskie nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi "Tęcza" w Świnoujściu jest środowiskiem otwartym; otwartym na autentyczne relacje rodzice-nauczyciele-dzieci, społecznością uczącą się i wychowującą siebie nawzajem – w duchu miłości i współodpowiedzialności;
otwartym 
na indywidualne potrzeby, możliwości i zdolności dzieci, ale także potrzeby i aspiracje nauczycieli oraz rodziców, wspierającym ich w odkrywaniu i realizacji własnych życiowych zamierzeń; otwartym wreszcie na współpracę zarówno wewnątrz
przedszkola, 
jak i z zewnętrznymi partnerami z szeroko pojętej społeczności lokalnej, dążącym do poszukiwania nowych idei i inicjatyw. Jest zarazem przedszkolem, które tworzy środowisko bezpieczne, charakteryzujące się, szczególnie ze strony kadry, spójnością w kontekście promowania fundamentalnych zasad, opierających się na systemie wartości w poszanowaniu godności człowieka i otwartości na dialog.

Misja przedszkola:


"Nauczyciel to ktoś, kto widzi w każdym dziecku wyjątkową osobę i zachęca je do rozwijania jego indywidualnych talentów oraz mocnych stron." Barbara Cage

Przedszkole Miejskie nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi
„Tęcza” jest placówką oświatową, która realizuje podstawę programową wychowania
przedszkolnego. To miejsce dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym, zarówno
dzieci w normie rozwojowej, jak również tych, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, czy dzieci niepełnosprawnych. Nasze przedszkole to placówka, która
oferuje swym wychowankom zrozumienie ich indywidulanej sytuacji, potrzeb,
możliwości i zainteresowań oraz dostosowuje swe działania w taki sposób, by
każde dziecko mogło się harmonijnie

i wszechstronnie rozwijać. Najistotniejszą kwestią we wsparciu dziecka jest rozpoznanie
sytuacji, potrzeb i jego możliwości, określenie mocnych i słabych stron. Tylko
dzięki takiej wiedzy zespół nauczycieli i specjalistów może podejmować
działania, które będą wspierać naturalny rozwój dziecka, w atmosferze pełnej akceptacji,
empatii, życzliwości, zaufania, szacunku i cierpliwości. 


Model absolwenta:

Dziecko kończące przedszkole na miarę swojego wieku i potencjału rozwojowego:

 wykazuje: 

  • motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
  • zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
  • umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
  • umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość,
  • umiejętność współpracy w grupie,
  • umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
  • tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
  • samodzielność,
  • odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami)
posiada:

  • zdolność do obdarzania innych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla nich sposób,
  • wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia,
  • podstawową wiedzę o świecie,



umie:

  • cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,



rozumie, zna, przestrzega:

  • praw dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
  • zasad bezpieczeństwa, zasad higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,
  • zasad kultury współżycia i postępowania,
  • kultury i dziedzictwa własnego regionu, symboli narodowych,
  • zasad poszanowania przyrody i środowiska,



nie obawia się:

  • występować publicznie – reprezentować grupę, przedszkole,
  • mówić o  swoich pomysłach, osiągnięciach, sukcesach,
  • wykazywać inicjatywy w działaniu,
  • wyrażania swoich uczuć.

Zdjęcia jednostki

Zdjęcie szkoły 1 Zdjęcie szkoły 2 Zdjęcie szkoły 3