Oferta jednostki
Szkoła Podstawowa nr 1 im Marii Kownackiej w Łomiankach
ul. Warszawska 73, 05-092 Łomianki
tel. 227511554
e-mail: sp1@edulomianki.pl
WWW: http://www.sp1.edulomianki.pl
imię i nazwisko dyrektora: Magdalena Zalewska
Lista grup
Nazwa grupy | Szczegóły | Dodaj |
---|---|---|
Zerówka |
Dzieci w wieku 6 lat![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dodaj do koszyka preferencji |
Dodatkowe informacje
Opis jednostki
Motto/cel
działania/wartości przekazywane młodzieży
Szkoła
jest najstarszą i największą placówką oświatową w gminie Łomianki. Obecnie uczy
się w niej ponad 700 uczniów w klasach I-VIII
i oddziałach zerowych. Mury szkoły i kilka pokoleń jej wychowanków
zdążyły doświadczyć okrucieństw wojny i ciężkich lat okresu powojennego. Czujemy się więc w obowiązku, aby kłaść
nacisk na kształtowanie postawy patriotycznej oraz poszanowanie symboli
narodowych wśród młodzieży.
Kadra
Tradycje
są dla nas bardzo ważne. Jednocześnie jednak dbamy o to, aby zarówno nasza
kadra, jak i placówka jako miejsce kształcenia, nie odbiegały od współczesnych
standardów nauczania. Dlatego też kadra naszej szkoły systematycznie podnosi
swoje kwalifikacje, biorąc udział w zróżnicowanych tematycznie szkoleniach.
Dzięki temu uczniowie mogą zawsze liczyć na fachowe wsparcie nauczycieli i
wychowawców. Natomiast w sytuacjach wymagających większej uwagi, uczeń
otrzymuje profesjonalną pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Zależy nam bowiem
nie tylko na wysokim poziomie kształcenia, ale również na dobrym samopoczuciu i
umiejętności radzenia sobie z problemami wśród naszych uczniów.
Od
2006 roku w SP 1 działa Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, w skład
którego wchodzą: logopeda, oligofrenopedagog, psycholog oraz terapeuta SI.
Wczesne wspomaganie rozwoju to wielospecjalistyczne działania mające na
celu stymulowanie rozwoju
psychoruchowego i społecznego dziecka.
Podczas zajęć staramy się pobudzać do rozwoju te sfery, które nie
zostały uszkodzone i usprawniać te, które są zaburzone. Stwarza to szanse na
osiągnięcie przez dziecko większej niezależności i samodzielności oraz poprawę jego
funkcjonowania w dalszych okresach życia. WWRD obejmuje dzieci od momentu
wykrycia niepełnosprawności aż do momentu rozpoczęcia przez nie nauki w szkole.
Wśród zaburzeń rozwojowych, które są wskazaniem dla rozpoczęcia zajęć znajdują
się m.in.: zaburzenia ze spektrum autyzmu (w tym Zespół Aspergera), opóźnienie
rozwoju mowy, niepełnosprawność umysłowa, uszkodzenia wzroku (np.
niedowidzenie), uszkodzenia słuchu (np. niedosłuch), nieprawidłowości rozwoju
ruchowego, ogólne spowolnienie rozwoju.
Otoczenie/lokalizacja
szkoły
W
ramach bezpieczeństwa zainstalowany został nowy system monitoringu obejmujący
zarówno korytarze szkoły jak i teren wokół niej. Jest on niezastąpiony w
przeciwdziałaniu agresji wśród młodzieży i szybkiej reakcji na wystąpienie
wszelkich nieoczekiwanych sytuacji.
Wyposażenie szkoły
Pomieszczenia
specjalistyczne zostały bogato wyposażone w pomoce multimedialne, przeznaczone
do pomocy dzieciom borykającym się z
różnymi dysfunkcjami. W tym celu w roku 2019 został zrealizowany projekt
profesjonalnego ogródka sensorycznego, który daje uczniom możliwość poznawania
środowiska za pomocą różnych zmysłów. Wielogatunkowa i wielobarwna kolekcja
roślin oddziałuje na zmysły wzroku, węchu i dotyku. Dzieci przy sprzyjających
warunkach pogodowych mogą po ogrodzie biegać boso. Różne nawierzchnie, m.in.
trawiasta, zbudowana z szyszek modrzewia, kamyków i drewna dają możliwość
różnych doznań dotykowych poprzez stopy. Dzieci mają też do dyspozycji salę SI
wyposażoną w sprzęt do ćwiczeń i tablicę multimedialną.
Mając
na celu zachęcanie wszystkich naszych dzieci do poszerzania wiedzy
systematycznie doposażamy wszystkie sale lekcyjne w nowoczesne pomoce
dydaktyczne. W większości z nich
zamontowane są projektory multimedialne wraz z ekranami. Oprócz
profesjonalnego, interaktywnego wyposażenia sali językowej, w szkole
zainstalowanych zostało 14 tablic multimedialnych oraz 9 monitorów
interaktywnych o przekątnej 65”
i 75”.
W
trosce o bezpieczeństwo i zdrowie dzieci szkoła wyposażona została we własny
defibrylator (AED) – fachowy sprzęt wykorzystywany w sytuacjach zagrażających
życiu a kadra przeszła kursy ratowników medycznych.
Zarówno
uczniowie klasy sportowej, jak i uczniowie pozostałych oddziałów, mają do
dyspozycji dwie, w pełni wyposażone, sale gimnastyczne oraz zespół boisk Orlik.
Zakupione zostały również pomoce do treningów, piłki, bramki oraz stroje
drużynowe na każdą porę roku.
Oferta edukacyjna
Wychodząc
naprzeciw potrzebom młodzieży w dzisiejszych czasach, kładziemy duży nacisk na
wysoki poziom kształcenia językowego. W roku 2018 powstała w szkole
profesjonalna pracownia językowa, w której pulpity uczniowskie wyposażone są w
zestawy słuchawkowe mikrofony a jedno ze stanowisk przeznaczone jest także dla
dziecka słabosłyszącego. Umożliwia to swobodny, głośny trening wymowy przez
dialogi udoskonalające mowę i
przełamujące naturalny opór do rozmów w obcym języku. Szkoła współpracuje z
przedstawicielami miasta siostrzanego w Stanach Zjednoczonych. Owocem
współpracy są wizyty przedstawicieli
miasta Columbia Heights, spotkania z uczniami a także powstanie biblioteki
materiałów anglojęzycznych dostępnej dla uczniów i nauczycieli. W szkole
realizowane są innowacje pedagogiczne w nauczaniu języków obcych: Kontrastywna
metoda nauczania języka niemieckiego – realizowana w klasach VII-VIII, Let’s
read – poczytajmy, realizowana w klasach młodszych, Installing jako narzędzie
samodzielnej i systematycznej nauki słownictwa – realizowana w kasach
VI-VII.
Od
bieżącego roku szkolnego funkcjonuje u nas również klasa sportowa. Dziewczynki
mogą doskonalić swoje talenty w grze w siatkówkę, chłopcy natomiast – piłkę
nożną. Do klasy przydzielony jest zarówno wychowawca jak i trenerzy
poszczególnych grup. Zależy nam bowiem na tym, aby pasja nie osłabiała
koncentracji ucznia na nauce.
Na
przestrzeni lat nasi uczniowie reprezentowali szkołę podczas zawodów w ramach
Mazowieckich Igrzysk Młodzieży Szkolnej, zdobywając wysokie miejsca w lokatach
końcowych. Rokrocznie stawali na podium podczas powiatowych biegów
przełajowych. Są również tacy, którzy reprezentowali szkołę, a zarazem gminę i
powiat w etapie wojewódzkim. Zdobywaliśmy też podium w biegach o Puchar
Starosty powiatu warszawskiego-zachodniego i biegach sztafetowych Julinek Cup.
Mamy także wiele sukcesów w piłce nożnej, siatkówce, koszykówce i tenisie
stołowym.
Nasza
szkoła jest miejscem przyjaznym dla dzieci o różnym stopniu rozwoju. Staramy
się być szkołą równych szans. Zapewniamy naszym podopiecznym opiekę logopedy,
terapeuty pedagogicznego, trenera SI (sensoryczna integracja) oraz TUS (trening
umiejętności społecznych). W szkole prowadzone są liczne zajęcia
specjalistyczne: z psychologiem, zajęcia logopedyczne, rewalidacyjne, zajęcia
integracji sensorycznej, terapia ręki, trening umiejętności społecznych.
Uczniowie potrzebujący wsparcia korzystają z pomocy nauczycieli
wspomagających/współorganizujących kształcenie uczniów niepełnosprawnych.