Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych Gminy Łomianki

Oferta jednostki

Przedszkole Samorządowe w Dziekanowie Leśnym

Dziekanów Leśny, ul. Marii Konopnickiej 65, 05-092 Dziekanów Leśny

tel. 227513264, 227513265

fax. 227513265

e-mail: psdl@edulomianki.pl

WWW: http://www.psdl.edulomianki.pl

imię i nazwisko dyrektora: Janina Wieczorek

Lista grup

Nazwa grupy Szczegóły
Grupa przedszkolna Dzieci w wieku 3 latDzieci w wieku 3 lat Dzieci w wieku 4 latDzieci w wieku 4 lat Dzieci w wieku 5 latDzieci w wieku 5 lat Opieka całodzienna z wyżywieniemOpieka całodzienna z wyżywieniem WyżywienieWyżywienie

Dodatkowe informacje

Jednostka publiczna/niepubliczna:
Publiczna
Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
Nieprzystosowany
Godziny pracy:
07:00 - 17:00
Możliwość wyżywienia:
Własna kuchnia
Własny budynek:
Tak
Własny ogród:
Tak
Psycholog:
Tak
Logopeda:
Tak
Program "Dwujęzyczne Dzieci" :
Tak

Opis jednostki

Nasze przedszkole to budynek wolnostojący, 2-kondygnacyjny, w którym mieszczą się przestronne sale dydaktyczne, pomieszczenia biurowe i zaplecze pionu żywienia. Budynek przedszkola z dwoma przyległymi do niego placami zabaw znajdują się na terenie ogrodzonym. Położenie jest wyjątkowo spokojne, bezpieczne i odległe od miejskiego hałasu. Nasza placówka znajduje się bowiem w przepięknej okolicy - na skraju Puszczy Kampinoskiej.



Dzieci zorganizowane są w czterech grupach zróżnicowanych pod względem wieku. Każda grupa ma do dyspozycji własną salę zabaw. Dzieci mogą bezpiecznie bawić się i wypoczywać w ogrodzie przedszkolnym wyposażonym w ekologiczny sprzęt.



Przedszkole czynne jest od 7.00 do 17.00.Podstawa programowa wychowania przedszkolnego realizowana jest przez cały dzień pobytu dziecka w przedszkolu. Kadra pedagogiczna liczy 12 nauczycieli, w tym: 8 nauczycieli wychowania przedszkolnego, lektora języka angielskiego, katechetkę, logopedę oraz panią  od zajęć rytmicznych.



 



MISJA
PRZEDSZKOLA



 



Nasze działania przede wszystkim ukierunkowane są na wszechstronny, harmonijny rozwój  dziecka, zgodny z jego własnym potencjałem, możliwościami i potrzebami. Chcemy wychować wrażliwego, twórczego, samodzielnego człowieka, który wie jak żyć, aby zachować i doskonalić zdrowie własne i innych oraz tworzyć środowisko sprzyjające zdrowiu.



Będziemy dążyć do tego, aby wytworzyć wśród przedszkolaków - modę na zdrowie - rozumianą jako zachowania, postawy, działania sprzyjające zdrowiu. Uczynimy wszystko, aby poszczególne środowiska tworzące przestrzeń wychowawczą dziecka, podejmowały wspólne wysiłki, aby się uzupełniały i współpracowały w promowaniu zdrowia.



Aby wizja naszego przedszkola urzeczywistniła się musimy mieć świadomość roli, jaką pełnimy w procesie wychowawczo  - dydaktycznym i edukacyjnym. Jako nauczyciele jesteśmy bowiem odpowiedzialni za rozwój dziecka i to od nas w dużym stopniu zależy jak ten proces będzie przebiegał w przyszłości.



Dlatego też będziemy tworzyć warunki do pełnego, indywidualnego i wszechstronnego rozwoju każdego dziecka. Pobudzać jego zdolności poprzez stosowanie metod wyzwalających jego aktywność.



 



WIZJA
PRZEDSZKOLA




Przedszkole wspiera wszechstronny rozwój dzieci, by były otwarte na świat, samodzielne, aktywne i twórcze, umiejące dbać o zdrowie i swoje bezpieczeństwo, szanujące przyrodę, przygotowane do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami, mające rozwinięte umiejętności społeczne.




Model absolwenta:



Wychowanek kończący przedszkole i rozpoczynający naukę w szkole podstawowej:



·    poszukuje – jest chłonny nowej wiedzy, lubi odkrywać, doświadczać,



·    komunikuje się – nawiązuje poprawne kontakty z innymi ludźmi, w sposób zrozumiały wypowiada się na różne tematy oraz mówi o swoich
potrzebach i decyzjach,



·    jest wrażliwy na otaczające piękno przyrody,



·    jest twórczy,



·    otwarty na problemy innych,



·     jest dobrze rozwinięty fizycznie na miarę swoich możliwości, dba o swoje zdrowie



·     jest kreatywny, otwarty na świat i ludzi,



·     jest ufny w stosunku do rówieśników i nauczycieli,



·      jest wyposażony w wiedzę o bliższym i dalszym środowisku,



·      jest odpowiedzialny, przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych,



·      jest samodzielny, potrafi radzić sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać skutki swoich zachowań, wie jak trzeba zachować się w sytuacji zagrożenia,



·      wyraża życzenia, pyta, ocenia i osądza,



·      chętnie uczestniczy w pracach społeczno – użytecznych



·       jest sprawny manualnie, dysponuje koordynacją wzrokowo – ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania,



·       jest świadomy swojej postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej oraz równości różnych ludzi.



 



Po więcej informacji zapraszamy na Naszą stronę internetową: www.psdl.edulomianki.pl