Oferta grupy
Przedszkole nr 15 - przedszkole
Typ grupy:
Ogólnodostępny
Nauczane języki obce
Angielski
Opis grupy
Przedszkole nr 15 w Stalowej Woli – Twoje dziecko w najlepszych rękach!
Lokalizacja i warunki: Przedszkole nr 15 mieści się na osiedlu Młodynie, w spokojnej okolicy, z dala od hałasu. Otoczone jest pięknym ogrodem i placem zabaw.
Przedszkole nr 15 w Stalowej Woli wyróżnia się szeroką ofertą zajęć pozaprogramowych, które uatrakcyjniają codzienną edukację dzieci i wspierają ich wszechstronny rozwój. Działania te wychodzą poza podstawę programową, odpowiadając na różnorodne potrzeby dzieci
i angażując je w twórcze, rozwijające inicjatywy. Oto kluczowe działania pozaprogramowe:
1. Zajęcia wspierające indywidualny rozwój dziecka:
- Terapia pedagogiczna i logopedia – zajęcia dostosowane do potrzeb dzieci, które wymagają specjalistycznej pomocy w zakresie rozwoju mowy i umiejętności poznawczych.
- Zajęcia z programowania – nauka kodowania i programowania za pomocą ozobotów, genibota, tablic interaktywnych, magicznego dywanu oraz programowalnych zabawek, co rozwija kompetencje informatyczne oraz logiczne myślenie.
- Zajęcia z psychologiem – zajęcia dostosowane do potrzeb dzieci, które wymagają specjalistycznej pomocy w zakresie komunikacji
i kształtowania poczucia własnej wartości.
2. Rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych:
- Zajęcia rozwijające umiejętności współdziałania i rozwiązywania konfliktów
– dzieci uczą się pracy w grupie, rozwiązywania sporów i budowania pozytywnych relacji interpersonalnych.
- Pedagogika planu daltońskiego – stawianie dzieciom zadań i wyzwań, które pomagają w rozwijaniu ich samodzielności, odpowiedzialności i umiejętności organizacyjnych.
- Realizacja projektu czytelniczego pt. „W krainie baśni i bajek” – promowanie wartości uniwersalnych jak dobro, miłość, empatia.
3. Aktywności artystyczne i twórcze:
- Teatr i zajęcia plastyczne
– regularne występy dzieci, organizacja Jasełek i innych przedstawień, a także rozwijanie talentów plastycznych i twórczych poprzez różnorodne projekty artystyczne.
- Muzyka i rytm – zajęcia ruchowo-muzyczne, w tym tańce i zabawy rytmiczne oparte na metodzie Orffa, Labana, Kniessów, B. Strauss, które rozwijają poczucie rytmu, koordynację oraz ekspresję emocjonalną dzieci.
- zabawy sensoryczne,
- zajęcia z sensoplastyki,
- Trening Kreatywnego Wczesnego Rozwoju,
- realizacja ogólnopolskiego programu „Mali Wielcy Odkrywcy”.
4. Projekty edukacyjne i badawcze:
- Przyroda i ekologia – dzieci aktywnie uczestniczą w projektach ekologicznych, jak np. „Sprzątanie świata”, rozwijając w sobie postawy proekologiczne i odpowiedzialność za środowisko
- zajęcia edukacyjno - przyrodnicze w przedszkolnym arboretum z zegarem słonecznym
- Programy związane z tożsamością regionalną i narodową – realizacja projektów mających na celu poznanie lokalnej historii, tradycji i kultury, w tym organizowanie obchodów świąt narodowych oraz lokalnych wydarzeń.
- udział w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa – zajęcia edukacyjne, wycieczki, współpraca z rodzicami
5. Zajęcia rozwijające zdolności matematyczne i logiczne:
- Matematyka w zabawie* – dzieci uczą się podstaw matematyki poprzez zabawy i gry edukacyjne, oparte na metodzie E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej, rozwijając zdolności do myślenia matematycznego i rozwiązywania problemów.
6. Wsparcie rozwoju fizycznego i zdrowotnego:
- Zajęcia ruchowe i sportowe – organizowanie aktywności fizycznych na świeżym powietrzu, w tym zabawy ruchowe i sportowe, które rozwijają sprawność fizyczną dzieci.
- Edukacja prozdrowotna
– zajęcia związane z promocją zdrowego stylu życia, w tym zdrowego odżywiania, higieny osobistej oraz aktywności fizycznej.
- kontynuacja działań prozdrowotnych w ramach Przedszkola Promującego Zdrowie. Posiadamy Wojewódzki Certyfikat Przedszkola Promującego Zdrowie i podejmujemy działania zmierzające do uzyskania Krajowego Certyfikatu Przedszkola Promującego Zdrowie.
- realizacja międzynarodowego programu promocji zdrowia psychicznego, „Przyjaciele Zippiego”.
- kontynuacja programu promującego zdrowe nawyki żywieniowe "Witaminki" organizowanego przez miesięcznik Bliżej Przedszkola.
- realizacja ogólnopolskiego projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych, wspieranym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz UNICEF.
-przedszkole wyposażone jest w piec konwekcyjno-parowy, przygotowane w nim potrawy są nie tylko smaczne, ale zachowują też wartości odżywcze.
7. Zajęcia z zakresu języków obcych:
- Angielski dla najmłodszych* – wprowadzenie do podstaw języka angielskiego poprzez zabawy, piosenki i gry, co umożliwia dzieciom zdobycie pierwszych umiejętności językowych w sposób naturalny i przyjazny. Realizacja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Angielski jest fun-tastyczny”, który ma na celu m.in szerzenie idei dwujęzycznego wychowania w przedszkolach,
8. Integracja z kulturą i tradycją:
- Uroczystości i wydarzenia przedszkolne* – organizowanie licznych imprez i wydarzeń, jak np. Dzień Przedszkolaka, Pasowanie na Przedszkolaka, Dzień Dziecka, Piknik Rodzinny, które integrują dzieci, rodziców i społeczność przedszkolną, a także kształtują poczucie przynależności do wspólnoty. Realizacja programu autorskiego „Jestem Polakiem i Europejczykiem”.
9. Współpraca z instytucjami zewnętrznymi:
- Projekty lokalne i charytatywne – dzieci biorą udział w akcjach na rzecz środowiska, takich jak „Sprzątanie świata” oraz w projektach edukacyjnych organizowanych przez lokalne instytucje, co pozwala na integrację z otoczeniem i naukę odpowiedzialności społecznej. Te działania, realizowane poza podstawą programową, pozwalają na wszechstronny rozwój dzieci, wspierają ich talenty, emocje, umiejętności społeczne i intelektualne. Przedszkole nr 15 to przestrzeń, gdzie dzieci mogą nie tylko bawić się, ale także uczyć, rozwijać pasje i kształtować postawy prospołeczne i proekologiczne. Współpracujemy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Muzeum Regionalnym, Policją, Strażą Pożarną, Miejską Biblioteką Publiczną
10. Współpraca z Rodzicami
- Rodzice są partnerami przedszkola, z którymi współpracuje przedszkole na rzecz rozwoju ich dzieci
- coroczna realizacja programów adaptacyjnych
- przedszkole pozyskuje i wykorzystuje opinię Rodziców na temat swojej pracy,
- wspólna realizacja przedsięwzięć wychowawczo-edukacyjnych
- zaangażowanie do stworzenia ścieżki sensorycznej w ogrodzie przedszkola, udoskonalanie jej.