Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do przedszkoli - Gmina Stalowa Wola

Oferta jednostki

Przedszkole nr 15

ul. Obrońców Westerplatte 1, 37-450 Stalowa Wola

tel. 15 842 49 03

e-mail: przedszkole15@stalowawola.pl

WWW: http://przedszkole15stw.pl

imię i nazwisko dyrektora: Bożena Dąbrowska

Lista grup

Nazwa grupy Szczegóły
przedszkole Dzieci w wieku 3 latDzieci w wieku 3 lat Dzieci w wieku 4 latDzieci w wieku 4 lat Dzieci w wieku 5 latDzieci w wieku 5 lat Dzieci w wieku 6 latDzieci w wieku 6 lat Dzieci starsze niż 6 latDzieci starsze niż 6 lat Opieka całodzienna z wyżywieniemOpieka całodzienna z wyżywieniem WyżywienieWyżywienie AngielskiAngielski

Dodatkowe informacje

Jednostka publiczna/niepubliczna:
Publiczna
Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
Przystosowany
Godziny pracy:
06:00 - 16:00
Możliwość wyżywienia:
Własna kuchnia
Własny budynek:
Tak
Własny ogród:
Tak
Basen:
Nie
Monitoring:
Nie
Psycholog:
Tak

Opis jednostki


Przedszkole nr 15 w Stalowej Woli – Twoje dziecko w najlepszych rękach!

Lokalizacja i warunki: Przedszkole nr 15 mieści się na osiedlu Młodynie, w spokojnej okolicy, z dala od hałasu. Otoczone jest pięknym ogrodem i placem zabaw.

Przedszkole nr 15 w Stalowej Woli wyróżnia się szeroką ofertą zajęć pozaprogramowych, które uatrakcyjniają codzienną edukację dzieci i wspierają ich wszechstronny rozwój. Działania te wychodzą poza podstawę programową, odpowiadając na różnorodne potrzeby dzieci
i angażując je w twórcze, rozwijające inicjatywy. Oto kluczowe działania pozaprogramowe:

1. Zajęcia wspierające indywidualny rozwój dziecka:

- Terapia pedagogiczna i logopedia – zajęcia dostosowane do potrzeb dzieci, które wymagają specjalistycznej pomocy w zakresie rozwoju mowy i umiejętności poznawczych.

- Zajęcia z programowania – nauka kodowania i programowania za pomocą ozobotów, genibota, tablic interaktywnych, magicznego dywanu oraz programowalnych zabawek, co rozwija kompetencje informatyczne oraz logiczne myślenie.

- Zajęcia z psychologiem – zajęcia dostosowane do potrzeb dzieci, które wymagają specjalistycznej pomocy w zakresie komunikacji
i kształtowania poczucia własnej wartości.

2. Rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych:


- Zajęcia rozwijające umiejętności współdziałania i rozwiązywania konfliktów

– dzieci uczą się pracy w grupie, rozwiązywania sporów i budowania pozytywnych relacji interpersonalnych.

- Pedagogika planu daltońskiego – stawianie dzieciom zadań i wyzwań, które pomagają w rozwijaniu ich samodzielności, odpowiedzialności i umiejętności organizacyjnych.

- Realizacja projektu czytelniczego pt. „W krainie baśni i bajek” – promowanie wartości uniwersalnych jak dobro, miłość, empatia.

3. Aktywności artystyczne i twórcze:

- Teatr i zajęcia plastyczne

– regularne występy dzieci, organizacja Jasełek i innych przedstawień, a także rozwijanie talentów plastycznych i twórczych poprzez różnorodne projekty artystyczne.

- Muzyka i rytm – zajęcia ruchowo-muzyczne, w tym tańce i zabawy rytmiczne oparte na metodzie Orffa, Labana, Kniessów, B. Strauss, które rozwijają poczucie rytmu, koordynację oraz ekspresję emocjonalną dzieci.

- zabawy sensoryczne,

- zajęcia z sensoplastyki,

- Trening Kreatywnego Wczesnego Rozwoju,

- realizacja ogólnopolskiego programu „Mali Wielcy Odkrywcy”.

4. Projekty edukacyjne i badawcze:

- Przyroda i ekologia – dzieci aktywnie uczestniczą w projektach ekologicznych, jak np. „Sprzątanie świata”, rozwijając w sobie postawy proekologiczne i odpowiedzialność za środowisko

- zajęcia edukacyjno - przyrodnicze w przedszkolnym arboretum z zegarem słonecznym

- Programy związane z tożsamością regionalną i narodową – realizacja projektów mających na celu poznanie lokalnej historii, tradycji i kultury, w tym organizowanie obchodów świąt narodowych oraz lokalnych wydarzeń.

- udział w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa – zajęcia edukacyjne, wycieczki, współpraca z rodzicami

5. Zajęcia rozwijające zdolności matematyczne i logiczne:

- Matematyka w zabawie* – dzieci uczą się podstaw matematyki poprzez zabawy i gry edukacyjne, oparte na metodzie E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej, rozwijając zdolności do myślenia matematycznego i rozwiązywania problemów.

6. Wsparcie rozwoju fizycznego i zdrowotnego:

- Zajęcia ruchowe i sportowe – organizowanie aktywności fizycznych na świeżym powietrzu, w tym zabawy ruchowe i sportowe, które rozwijają sprawność fizyczną dzieci.

- Edukacja prozdrowotna

– zajęcia związane z promocją zdrowego stylu życia, w tym zdrowego odżywiania, higieny osobistej oraz aktywności fizycznej.

- kontynuacja działań prozdrowotnych w ramach Przedszkola Promującego Zdrowie. Posiadamy Wojewódzki Certyfikat Przedszkola Promującego Zdrowie i podejmujemy działania zmierzające do uzyskania Krajowego Certyfikatu Przedszkola Promującego Zdrowie.

- realizacja międzynarodowego programu promocji zdrowia psychicznego, „Przyjaciele Zippiego”.

- kontynuacja programu promującego zdrowe nawyki żywieniowe "Witaminki" organizowanego przez miesięcznik Bliżej Przedszkola.

- realizacja ogólnopolskiego projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych, wspieranym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz UNICEF.

-przedszkole wyposażone jest w piec konwekcyjno-parowy, przygotowane w nim potrawy są nie tylko smaczne, ale zachowują też wartości odżywcze.
7. Zajęcia z zakresu języków obcych:

- Angielski dla najmłodszych* – wprowadzenie do podstaw języka angielskiego poprzez zabawy, piosenki i gry, co umożliwia dzieciom zdobycie pierwszych umiejętności językowych w sposób naturalny i przyjazny. Realizacja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Angielski jest   fun-tastyczny”, który ma na celu m.in szerzenie idei dwujęzycznego wychowania w przedszkolach,

8. Integracja z kulturą i tradycją:

- Uroczystości i wydarzenia przedszkolne* – organizowanie licznych imprez i wydarzeń, jak np. Dzień Przedszkolaka, Pasowanie na Przedszkolaka, Dzień Dziecka, Piknik Rodzinny, które integrują dzieci, rodziców i społeczność przedszkolną, a także kształtują poczucie przynależności do wspólnoty. Realizacja programu autorskiego „Jestem Polakiem i Europejczykiem”.

9. Współpraca z instytucjami zewnętrznymi:

- Projekty lokalne i charytatywne – dzieci biorą udział w akcjach na rzecz środowiska, takich jak „Sprzątanie świata” oraz w projektach edukacyjnych organizowanych przez lokalne instytucje, co pozwala na integrację z otoczeniem i naukę odpowiedzialności społecznej. Te działania, realizowane poza podstawą programową, pozwalają na wszechstronny rozwój dzieci, wspierają ich talenty, emocje, umiejętności społeczne i intelektualne. Przedszkole nr 15 to przestrzeń, gdzie dzieci mogą nie tylko bawić się, ale także uczyć, rozwijać pasje i kształtować postawy prospołeczne i proekologiczne. Współpracujemy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Muzeum Regionalnym, Policją, Strażą Pożarną, Miejską Biblioteką Publiczną

10. Współpraca z Rodzicami

- Rodzice są partnerami przedszkola, z którymi współpracuje przedszkole na rzecz rozwoju ich dzieci

- coroczna realizacja programów adaptacyjnych

- przedszkole pozyskuje i wykorzystuje opinię Rodziców na temat swojej pracy,

- wspólna realizacja przedsięwzięć wychowawczo-edukacyjnych

- zaangażowanie do stworzenia ścieżki sensorycznej w ogrodzie przedszkola, udoskonalanie jej.









Zdjęcia jednostki

Zdjęcie szkoły 1 Zdjęcie szkoły 2 Zdjęcie szkoły 3